SupportBox vám umožňuje napojit si libovolné informace, které již o klientovi máte a zobrazit si je hned vedle jeho zprávy.

Díky rychlé orientaci odpovíte během chvilky, navíc můžete hned nabídnout doplňující zboží a zvýšit vaše prodeje díky upsellu.

Vaši kolegové budou v práci efektivnější a tím pádem i více spokojení.

Co přesně můžete vedle zprávy vidět? Záleží samozřejmě na oboru vašeho podnikání, ale můžete se inspirovat tímto seznamem:

  • zákazníkovy objednávky – jejich stav, datum uskutečnění, položky
  • faktury a další platební doklady – výše, datum, stav zaplacení
  • celková částka objednaného zboží (a vidíte, jestli je to váš věrný klient, nebo dokonce VIP osoba)
  • vaše seznamy hromadné rozesílky (napojení na Mailchimp a Smartemailing již máme)
  • úkoly a schůzky, které máte s klientem domluvené (napojení na CRM)
  • historii z chatu, nebo uskutečněné telefonáty

Ukázka univerzálního pluginu v praxi:

Nastavení univerzálního pluginu v SupportBoxu

Univerzální plugin najdete v nastavení schránky (pro každou schránku si jej můžete nastavit jinak).

V levém menu vyberte schránku, u které chcete plugin nastavit.

Klikněte na její název a v pravém horním rohu pak klikněte na Nastavení.

Klikněte na záložku Pluginy.

Zde najdete položku Univerzální plugin a klikněte na zelené tlačítko Instalovat.

Plugin se vám nyní přesunul do horní části obrazovky, tam, kde máte ostatní aktivované pluginy.

Klikněte na tlačítko Nastavení napravo od pluginu:

Teď je potřeba vyplnit tyto položky, poproste o podklady vašeho programátora:

  • Pojmenování – název, který uvedete se zobrazí napravo u zprávy od vašeho zákazníka – pod ním se zobrazí další informace, které sem napojíte.
  • Adresa zdroje dat – sem zadejte adresu, na které je váš skript. Plugin jej zavolá a načte data z něj vedle zprávy zákazníka.
  • Klíč pro ověření – Tento klíč použijte při volání vašeho skriptu k ověření propojení se SupportBoxem. Pokud zde tento klíč nebude vyplněn, váš skript by neměl reagovat na volání. Je to pro ochranu vašich dat – zamezí se tím možnému zneužití.
  • Způsob autorizace - ponechte doporučené HTTP hlavičky nebo překlikněte na GET parametr v URL.

Můžete si zde vygenerovat i nový klíč.

Příprava pluginu – pro programátory

Výše vyjmenované příklady, co můžete zobrazovat jsou jen ukázkou, do SupportBoxu můžete posílat jakékoliv údaje, které pro kolegy na klientské podpoře budou smysluplné.

Při zobrazení ticketu je volána vámi nastavená URL. Na volání je očekávána odpověď ve formátu JSON. Ukázku dat, které plugin umí zpracovat, uvádíme níže v seznamu příkladů. E-mailová adresa zákazníka je na URL předávána na GET parametr s názvem „email“. Telefonní číslo zákazníka je předávání na GET parametr s názvem „phone“. Jakákoliv další zaslaná data nad rámec specifikovaného pole budou ignorována.

Technicky je jedno, v jakém jazyce či platformě request zpracujete. Důležité je korektní odeslání response s HTTP hlavičkou 200 ve formátu JSON. Na základě dotazů našich zákazníků doporučujeme při implementaci postupovat následovně:

  1. Nejdříve zprovoznit zobrazení bez ověření bezpečnosti pouze s výplňovými (fake) daty a nikoliv reálnými.
  2. Pokračovat implementací ověření bezpečnosti – buď GET parametry a nebo preferovanými HTTP hlavičkami.
  3. Naposledy vracet reálná data která budete získávat z vašich zdrojů (databáze, API, apd.).

Ukázky skriptů a vstupních dat

Ukázkové skripty v češtině najdete na URL → http://supportbox.cz/download/universal.zip.

Ukázkové skripty v angličtině naleznete na URL → https://supportbox.cz/download/universal_en.zip.

  • Ukázka, jak provést ověření přístupu GET parametry v jazyce PHP (skript universal-overeni-get.php)
  • Ukázka, jak provést ověření přístupu HTTP hlavičkami v jazyce PHP a HTTP serveru Apache (skript universal-overeni-hlavicky.php)

 V HTTP hlavičce je autorizace  typu „Basic“.

Univerzální plugin v live chatu

Jakmile budete mít váš univerzální plugin aktivní ve vaší schránce (schránkách), můžete jej využívat také ve vašem live chatu. Není potřeba nic nastavovat, informace se vám propíší automaticky z nastavení pluginu ve vaší schránce (schránkách). 

Jestliže využíváte více univerzálních pluginů, zobrazí se vám u live chatu data ze všech pluginů, které máte nastaveny. Ovšem záleží, jakou URL (adresa zdroje dat) budou pluginy volat.

To znamená, že pokud bude URL u všech aktivních pluginů stejná, zobrazí se vám v live chatu pouze jeden plugin. A v případě, že se URL budou lišit, uvidíte v live chatu informace ze všech vašich aktivních pluginů. 

Univerzální plugin v telefonech

Jestliže využíváte v SupportBoxu i telefony, určitě se vám bude hodit mít univerzální plugin aktivní i zde. 

Veškeré informace o zákazníkovi se vám k hovoru, nebo SMS, načtou z aktivního univerzálního pluginu ve vaší schránce (schránkách). Stačí když budete mít telefonní číslo zákazníka uvedeno i ve vašem skriptu viz. výše. 

Máte-li jakékoliv dotazy, napište nám, nebo zavolejte, rádi poradíme!