Simple Mail Transfer Protocol, více známý pod zkratkou SMTP, je internetový protokol pro odesílání e-mailů. Zajistí, že vaše zpráva v pořádku dorazí příjemci.

Pokud chcete, aby vaše e-maily odcházely ze SupportBoxu v pořádku, je potřeba mít nastavené vlastní SMTP (Simple Mail Transfer Protocol).

Díky nastavení vlastního SMTP budete zprávy ze SupportBoxu odesílat skrze vaše poštovní servery. Nastavení je nutné provést pro každou schránku zvlášť, protože pro každou schránku používáte jiné přihlašovací údaje a heslo. I tyto údaje pak přímo ovlivňují funkčnost nastavení vlastního SMTP. 

Nastavení vlastního SMTP není povinné. Pokud se vám do nastavení nechce, jednoduše využijte odesílání prostřednictvím našich poštovních serverů → Nový SMTP SupportBox. Pak je ale důležité mít nastaven na doméně SPF a DKIM záznam.

Kde získat potřebné informace k nastavení

Veškeré podklady k nastavení vlastního SMTP by vám měl dát k dispozici váš poskytovatel poštovních serverů. Pokud máte vaše poštovní servery u WebSupport, je dobré obrátit se přímo na ně. 

Porty a zabezpečení pro nastavení SMTP u WebSupport

Mezi nejpoužívanější porty, které WebSupport podporuje patří: 

  • 465
  • 587
  • 25

Pro zabezpečení určitě doporučujeme protokol TLS nebo SSL.

Ověřená kombinace 

  • Server: smtp.websupport.sk
  • Port: 465
  • Zabezpečení: SSL
  • Vaše celé a správné přihlašovací jméno + heslo

  • Server: smtp.websupport.sk
  • Port: 587
  • Zabezpečení: STARTTLS
  • Vaše celé a správné přihlašovací jméno + heslo

  • Server: smtp.vasedomena.cz – doplňte názvem vaší domény
  • Port: 25
  • Zabezpečení: nezabezpečené připojení
  • Vaše celé a správné přihlašovací jméno + heslo

Upozornění: V případě vlastního SMTP pro WebSupport je potřeba přidat do GEO ochrany Německo. 

Zrychlený návod, jak na to: 

  1. přihlaste se do Webadminu
  2. ve službách vyhledejte vaši doménu a klikněte na ni
  3. v levém menu klikněte na možnost Emaily → Emailové schránky
  4. možnost Nastavení → Nastavení emailové schránky → Pokročilé nastavení → GEO ochrana → přidat Německo 
  5. uložte nastavení

Kde v SupportBoxu nastavit Vlastní SMTP

Nastavení SMTP najdete vždy u nastavení vaší konkrétní e-mailové schránky.

Klikněte na ozubené kolečko v levém spodním rohu aplikace a vyberte schránku, u které chcete vlastní SMTP nastavit. 

V horní listě vyberte záložku SMTP a zaškrtněte možnost Vlastní SMTP.

Následně se vám zobrazí políčka pro vyplnění údajů k nastavení vlastního SMTP. 

Nastavení nezapomeňte Uložit

Co dělat, když se mi zobrazuje chybová hláška %Connection could not...?

Jestliže máte vše správně nastaveno, ale zprávu se vám i přesto nepodařilo odeslat a vrátila se vám s následující chybovou hláškou: 


Je nutné, aby vlastník služby, napsal na zákaznickou péči WebSupport.sk, konkrétně pak na e-mailovou adresu helpdesk@websupport.sk, prosbu o vypnutí blokování odesílání pro přihlášení do schránky z více zemí.  

Abychom vám to co nejvíce ulehčili, můžete jim poslal zprávu v tomto znění: 

Dobrý den, 

využívám aplikaci SupportBox, která se přihlašuje z více zemí/ip, prosím o vypnutí blokace.

Děkuji. 

Následně kolegové z WebSupport.sk provedou potřebné nastavení, abyste mohli i nadále bez problému odesílat vaše zprávy skrze vlastní SMTP. 

Je SMTP nastaveno správně? 

Zkuste si odeslat testovací zprávu. Jedině tak zjistíte, zda jste vše nastavili v pořádku.

Jestli se zprávu nepodařilo odeslat, zkontrolujte přihlašovací údaje včetně hesla. Případně další podrobnosti naleznete v návodu → Zprávu se nepodařilo odeslat.

Podrobný návod na propojení SupportBoxu a Websupport naleznete v naší nápovědě → Propojujeme Websupport a SupportBox.

Potřebujte pomoci? Nenalezli jste v článku vše potřebné? Napište nám. Vše vám rádi vysvětlíme.