Chcete sledovat, jak se daří prodávat vašim kolegům na podpoře? Evidenci jejich úspěšnosti si můžete vést za pomocí UTM parametrů. 

U každé schránky si můžete snadno nastavit, aby všechny odkazy, které vaši kolegové posílají a používají, obsahovaly UTM parametry. Díky nim můžete následně sledovat, kdo přivedl jaké návštěvníky a zda provedli nákup. 

Jak UTM parametry nastavit 

V levém spodním rohu vašeho SupportBoxu klikněte na ikonu ozubeného kolečka pro Nastavení a vyberte schránku, kde si přejete UTM parametry nastavit. 

Nyní se v horních záložkách překlikněte do Chování schránky

Na stránce sjeďte trochu níže až uvidíte možnost UTM parametry. Zde si už můžete připravit vaše UTM parametry pro konkrétní schránku. 

Do každého pole je možné nastavit buď pevnou hodnotu (například u source dát „email“), nebo zástupný znak.

Dostupné zástupné znaky jsou:

  • [jmeno] - Jméno uživatele
  • [predmet] - Předmět e-mailu
  • [schranka] - Název schránky
  • [id] - Číslo ticket
  • [operator_id] - Číslo operátora (seznam ID operátorů vám rádi poskytneme, stačí nám napsat na info@supportbox.cz)

Veškeré změny nastavení nezapomeňte uložit. 

Ukázka použití UTM parametrů v praxi 

UTM parametr je koncovka, díky které víte, odkud zákazník přišel – zda z e-mailingu, odkazu na Facebooku nebo PPC reklamě.

Může vypadat například takto:

Odkaz: Skvělá trička v akci

Pod odkazem se skrývá tato adresa:

http://www.mujeshop.cz/tricka/?utm_campaign=Dotaz_na_produkt&utm_medium=Karel_Havlíček&utm_source=support

Díky zástupným symbolům se do UTM parametrů automaticky propíší údaje o kolegovi, který psal, schránce, předmětu zprávy a ID ticketu.

Kde najdete výstup

Na vašich stránkách je potřeba mít nasazený měřicí kód z Google Analytics.

Pokud si klient otevřel stránku ihned, uvidíte zdroj návštěvnosti v přehledu v reálném čase.

Chcete-li vidět všechny kanály, přes které k vám klienti přešli, můžete si je prohlédnout v levém menu Google Analytics – Akvizice. Detail vám poskytne záložka Kanály.

Použijete-li v horním menu filtr Primární dimenze – Zdroj/médium, uvidíte hned váš odkaz ze source (zdroj) = support, medium = jméno, tedy Karel Havlíček v ukázkovém případu:

Máte-li dotazy, napište nám je, rádi poradíme!