Simple Mail Transfer Protocol, známější spíše pod zkratkou SMTP, je internetový protokol, který se stará o odesílání vašich zpráv. 

Konkrétně pak v SupportBoxu je nastavení SMTP důležité pro úspěšné odesílání e-mailů pomocí vašich poštovních serverů. Pro každou vaší schránku, kterou máte v SupportBoxu přidanou, je potřeba nastavit SMTP zvlášť. A nezapomeňte, že funkčnost je mimo jiné ovlivněna také správnými přihlašovacími údaji nebo heslem. 

Nastavení vlastního SMTP není povinné. Pokud se vám do nastavení nechce, jednoduše využijte odesílání prostřednictvím našich poštovních serverů → Nový SMTP SupportBox. Pak je ale důležité mít nastaven na doméně SPF a DKIM záznam.

Kde získat potřebné informace k nastavení

Veškeré podklady k nastavení vlastního SMTP by vám měl dát k dispozici váš poskytovatel poštovních serverů. Pokud máte vaše poštovní servery u Českého hostingu, je dobré obrátit se přímo na ně. 

Porty a zabezpečení pro nastavení SMTP u Českého hostingu  

Mezi nejpoužívanější porty, které Český hosting podporuje patří: 

  • 25
  • 465
  • 587
  • 625

Je možné, že server bude vyžadovat ověření uživatele. Pro zabezpečení doporučujeme protokol TLS nebo SSL.

Ověřené kombinace 

  • Server: smtp.cesky-hosting.cz
  • Port: 25 nebo 625
  • Zabezpečení: žádné nebo TLS
  • Vaše správné přihlašovací údaje (e-mail a heslo)
  • Server: smtp.cesky-hosting.cz
  • Port: 587
  • Zabezpečení: TLS
  • Vaše správné přihlašovací údaje (e-mail a heslo)
  • Server: smtp.cesky-hosting.cz
  • Port: 465
  • Zabezpečení: SSL
  • Vaše správné přihlašovací údaje (e-mail a heslo)

Kde v SupportBoxu nastavit Vlastní SMTP

Nastavení SMTP najdete vždy u nastavení vaší konkrétní e-mailové schránky.

Klikněte na ozubené kolečko v levém spodním rohu aplikace a vyberte schránku, u které chcete vlastní SMTP nastavit. 

V horní listě vyberte záložku SMTP a zaškrtněte možnost Vlastní SMTP.

Následně se vám zobrazí políčka pro vyplnění údajů k nastavení vlastního SMTP. 

Nastavení nezapomeňte Uložit

Je SMTP nastaveno správně? 

Zda máte SMTP správně nastaveno, si ověříte velmi snadno tím, že si zkusíte poslat testovací zprávu. Pokud se e-mail odešle a dorazí příjemci, je vše v pořádku.

V případě, že zpráva neodešla, zkontrolujte vaše heslo a login. Případně dále postupujte dle návodu → Zprávu se nepodařilo odeslat.

Podrobný návod na propojení Českého hostingu a SupportBoxu naleznete v naší nápovědě → Propojujeme Český hosting a SupportBox.

Rádi vám s nastavením pomůžeme. Jsme tu pro vás.