Univerzální e-shop plugin

Vlastníte-li e-shop, určitě chcete vědět co nejvíce o zákazníkovi, který vám právě napsal. Se SupportBoxem už nemusíte složitě proklikávat vaši skladovou evidenci ani fakturační rozhraní – snadno si tato data můžete zobrazovat napravo od zákazníkovy zprávy.

Co přesně můžete vedle zprávy vidět? Záleží samozřejmě na možnostech vašeho e-shopu, ale můžete se inspirovat tímto seznamem:

  • zákazníkovy objednávky – jejich stav, datum uskutečnění, položky
  • faktury a další platební doklady – výše, datum, stav zaplacení
  • celková částka objednaného zboží (a vidíte, jestli je to váš věrný klient, nebo dokonce VIP osoba)

Můžete také použít náš Univerzální plugin a doplnit si tak informace ještě např. o tyto:

  • vaše seznamy hromadné rozesílky (napojení na Mailchimp a Smartemailing již máme)
  • úkoly a schůzky, které máte s klientem domluvené (napojení na CRM)
  • historii z chatu, nebo uskutečněné telefonáty

Ukázka, jak může plugin vypadat v praxi:

Takto pak vypadá plugin zobrazený hned vedle zprávy od klienta:

Nastavení univerzálního e-shop pluginu:

Nastavení pluginu v SupportBoxu

Univerzální e-shop plugin najdete v nastavení schránky (pro každou schránku si jej můžete nastavit jinak).

V levém menu vyberte schránku, u které chcete plugin nastavit. Klikněte na její název a v pravém horním rohu pak klikněte na Nastavení – viz obrázek:

nastaveni

Klikněte na záložku Pluginy. Zde najdete položku Univerzální e-shop plugin. Klikněte na zelené tlačítko Instalovat.

eshop2

Plugin se vám nyní přesunul do horní části obrazovky, tam, kde máte ostatní aktivované pluginy.

Klikněte na tlačítko Nastavení napravo od pluginu:

eshop3

Teď je potřeba vyplnit tři položky:

  eshopPojmenování – název, který uvedete se zobrazí napravo u zprávy od vašeho zákazníka – pod ním se zobrazí další informace, které sem napojíte.

  Adresa zdroje dat – sem zadejte adresu, na které je váš skript. Plugin jej zavolá a načte data z něj vedle zprávy zákazníka.

  Klíč pro ověření – Tento klíč použijte při volání vašeho skriptu k ověření propojení se SupportBoxem. Pokud zde tento klíč nebude vyplněn, váš skript by neměl reagovat na volání. Je to pro ochranu vašich dat – zamezí se tím možnému zneužití.

Můžete si zde vygenerovat i nový klíč.

Pro programátory – příprava skriptu:

U univerzálního eshop pluginu jsou pevně definované položky, které může SupportBox zobrazovat. Potřebujete-li zobrazovat jiná data, doporučujeme použít Univerzální plugin – ten nemá žádné omezení v tom, co může zobrazovat.

Při zobrazení ticketu je volána vámi nastavená URL. Na volání je očekávána odpověď ve formátu JSON. Ukázku dat, které plugin umí zpracovat, uvádíme níže v seznamu příkladů. E-mailová adresa zákazníka je na URL předávána na GET parametr s názvem „email“.

Jakákoliv další zaslaná data nad rámec specifikovaných polí budou ignorována.

Technicky je jedno v jakém jazyce či platformě request zpracujete. Důležité je korektní odeslání response s HTTP hlavičkou 200 ve formátu JSON. Na základě dotazů našich zákazníků doporučujeme při implementaci postupovat následovně:

  1. Nejdříve zprovoznit zobrazení bez ověření bezpečnosti pouze s výplňovými (fake) daty a nikoliv reálnými.
  2. Pokračovat implementací ověření bezpečnosti – buď GET parametry a nebo preferovanými HTTP hlavičkami.
  3. Naposledy vracet reálná data která budete získávat z vašich zdrojů (databáze, API, apd.).

Ukázky skriptů a vstupních dat:

Všechny ukázkové skripty najdete na URL http://supportbox.cz/download/universal.zip

  • Struktura JSON je vidět v souboru shopdata.json.zip
  • Ukázka v jazyce PHP, jak poslat data ze serveru jako JSON (skript eshop-universal.php)

Máte-li jakékoliv dotazy, napište nám, nebo zavolejte, rádi poradíme!

Novinky na váš e-mail

E-mail *
Kateřina Střelcová

Kateřina Střelcová

Ráda se starám o naše klienty. Baví mě hledat řešení a nacházet stále lepší a efektivnější postupy.

Komentáře

  • Začínáme se SupportBoxem | SupportBox.cz 16.10.2019 17:01

    […] a univerzální eshop plugin – vám dokáže zobrazovat cokoliv, co o daném člověku již víte v nějakém jiném […]

  • Jak otestovat kvalitu vlastní zákaznické péče? | SupportBox.cz 12.08.2019 09:20

    […] jestli má fakturu a podobně, ušetříte pravděpodobně překvapivě hodně času instalací chytrého pluginu, který vám vše potřebné ukáže hned u zprávy od […]

Přidat komentář

* Nezapomeňte na povinné pole