Pokud se vám nepodařilo zprávu odeslat, mohla chyba nastat hned na několika místech: 

  • Zpráva ze SupportBoxu vůbec neodešla – ukázala se vám při odesílání zprávy v SupportBoxu chybová hláška? Vidíte u zprávy výstražný trojúhelníček? Pak je to známka toho, že se vám zprávu nepodařilo v pořádku odeslat. Těch důvodu může být více. Tou nejčastější ale bývá chybně nastavené vlastní SMTP
  • Zpráva odešla ze SupportBoxu, ale nepřišla vašemu klientovi – odeslali jste ze SupportBoxu zprávu bez problémů? V případě, že zpráva ze SupportBoxu odejde, nezobrazí se žádné výstražné upozornění, ale klientovi e-mail nedorazí, je potřeba prověřit další možnosti nastavení.
  • Vrací se Mailer Deamon – někdy se o chybě dozvíte díky tomu, že vám servery pošlou hlášení v podobě Mailer Demonu neboli informaci o nedoručení zprávy.

Zpráva ze SupportBoxu vůbec neodešla

Někdy se bohužel může stát, že se zprávu nepodaří vůbec odeslat. V takovém případě u ticketu uvidíte upozornění ve formě červeného výstražného trojúhelníku. Jakmile na tuto ikonku najedete kurzozem myši, zobrazí se vám i chybová hláška, kde uvidíte důvod neodeslání zprávy. 

Ikona s upozornění se vám zobrazí ve výpisu ticketů. 

Stejně tak jako přímo v detailu ticketu. 

Například naše ukázková chybová hláška viz níže nám říká, že je problém v nastavení vlastního SMTP

Nastavení SMTP si zkontrolujte:

  • Je správné heslo? Není možné, že heslo bylo změněno?
  • Neeviduje váš poskytovatel výpadek?
  • Pokud máte původní schránku na Gmailu, máte povolen přístup méně bezpečných aplikací? Více o této problematice přímo v článku SMTP u Gmailu.

Jestliže se vám zobrazuje jiná chyba a nedaří se vám ji rozklíčovat, napište nám. Rádi vám pomůžeme.

Upozornění na neodeslanou zprávu v notifikačním centru

Na skutečnost, že se zprávu nepodařilo odeslat, vás upozorníme i prostřednictvím notifikačního centra, kde vám vyskočí upozornění. Kliknutím na upozornění se vám otevře konkrétní zpráva, kterou se nepodařilo odeslat.  

Poznámka: Kontrola neodeslaných zpráv se spouští vždy jednou za hodinu. Pokud si neodeslané zprávy vy sami všimnete dříve a zprávu odešlete na druhý pokus už bez problému, upozornění vám do notifikačního centra už nebudeme znovu zasílat. 

Jak zprávu znovu odeslat

Až bude situace napravena a odesílání se opět rozběhne, zprávu snadno znovu odešlete kliknutím na ikonku vlaštovky v detailu ticketu. 

Zpráva odešla ze SupportBoxu, ale nepřišla vašemu klientovi

Skutečně zpráva klientovi nedorazila? Zkontrolujte společně s vaším klientem, zda e-mail nespadl například do spamu či jiné nevyžádané pošty.

V případě, že zjistíte, že zprávy ze SupportBoxu odchází, ale vašim klientům nedorazí, respektive jim padají právě do spamu, zkontrolujte, zda máte u domény správně nastavený SPF a DKIM záznam

Vrací se Mailer Deamon

Mailer Deamon jsou automatické zprávy, které vám dorazí, pokud se nepodaří doručit vámi odeslanou zprávu. 

Součástí této zprávy je Diagnostic – code neboli informaci o tom, proč se zpráva vrátila.

SupportBox tip: Podrobné vysvětlení Mailer Deamon najdete v našem samostatném článku, společně s vysvětlením nejčastějších Diagnostic – code.

Nejčastěji příčiny nedoručení zprávy

  • chybně uvedená e-mailové adresa příjemce
  • plná schránka na straně příjemce
  • odesílatel nemá správně nastavený SPF a DKIM záznam na doméně 

Pokud si nebudete vědět rady nebo budete mít otázky, napište nám. Rádi vše vysvětlíme.