TOP 8+1 akcí roku 2025 pro e-shopy, markeťáky a pracovníky podpory

SupportBox
13.03.2025
15 min. čtení
Kde být v roce 2025_2 (web)

Každý rok si musíme včas vybrat, abychom nepropásli žádnou ze skvělých příležitostí k získání čerstvých poznatků, zkušeností, informací o trendech a nových obchodních kontaktů z oblasti e-commerce. Veletrhy, konference a summity, organizované pro stále se rozšiřující komunitu e-shopů a markeťáků, jsou často jedním z nejrychlejších katalyzátorů růstu e-shopu a transformace byznys plánu. Z konferencí se chceme vrátit plni nápadů a myšlenek, které poslouží jako motor na cestě za novými ambicemi. Kvalita akcí je různorodá a zorientovat se v jejich potenciálu nemusí být jednoduché, ani nenáročné na čas. Ten jsme se vám rozhodli ušetřit a pokusili jsme se vybrat ty nejpřínosnější. Každá z akcí může e-shopy obohatit specifickým způsobem. Sdílení zkušeností a možnost získat odpovědi na problémy vlastní firmy od expertů lze sotva něčím nahradit.

Ve výběru konferencí a akcí pro e-commerce v roce 2025 se soustřeďujeme na první půlku roku. Podzimní a zimní události slibují zajímavé zážitky, ale detaily jejich programů se budou dotvářet až v průběhu roku. Už teď si určitě šetřte ještě trochu energie i na říjen nebo listopad.

UX Day

Datum: 20. března 2025
Místo: Jalta Boutique Hotel Praha
Zaměření: vylepšení uživatelské zkušenosti s weby, aplikacemi, case studies inspirativních redesignů webů, výzkum a inovace v UX
Ročník: 16
Cena: od 2 990,- Kč

Letos představí UX experti úspěšné projekty soutěže WebTop100. Dozvíte se, jak poskládat web, aby získal další a spokojenější zákazníky. 

Proč může být zajímavé pro e-shopy:

  • jak na úspěšný redesign webu
  • role AI v designu digitálních projektů
  • UX jako zásadní element úspěchu e-shopu

Výběr řečníků pro 16. ročník UX Day není v tuto chvíli ukončen. Jak se všem dařilo vloni a jakou atmosféru můžete na UX day zažít, nahlédnete v sestřihu z loňského ročníku

Kde zjistit víc:
ecommerce-kalendar.cz/akce/ux-day

Retail Summit

Datum: 25.–27. března 2025
Místo: Kongresové centrum Praha
Zaměření: Největší konference maloobchodu ve středoevropském prostoru. Je inkubátorem zkušeností a možností, jak nasbírat impulsy pro vlastní obchodování u větších a úspěšných.
Ročník: 31
Cena: od 13 400,- Kč

Důvodem k návštěvě letošního Retail Summitu může být celkové zaměření na CX a účast hlavního řečníka, kterým není nikdo jiný než expert na zákaznickou zkušenost a spotřebitelské chování Ken Hughes. Na mezinárodních konferencích je velmi oblíbený. 20 let vede vlastní agenturu pro informace o spotřebitelích a kromě univerzitního angažmá, v němž se zaměřuje na behaviorální ekonomii a digitální antropologii, působí jako konzultant velkých světových značek, kterým radí s nastavením omnichannel strategií, maloobchodní futurologií či peer-to-peer ekonomikou. Jeho výzkumy vlivu technologií a digitálního prostředí umožňují lépe predikovat chování zákazníků v budoucnosti. 

Proč může být zajímavé pro e-shopy:

  • cílí na inovace v CX, kterou jasně identifikuje jako stěžejní faktor rozvoje firem
  • poskytuje poznatky pro zvyšování aktivity retailu
  • propojuje byznys, který se stává networkingem
  • je navštěvovaná zástupci výrobců, e-shopů, odborníků z IT i B2B, a je proto ideální platformou pro získání perspektivy z jiných břehů byznysu

Vybíráme z řečníků:
Ken Hughes, expert na CX: Radost z CX, úspěch v retailu díky lepšímu propojení se zákazníky
Tervel Šopov, stratég společnosti Deloitte pro AI Strategie a Data Science: Přichází velká změna v naší interakci s e-shopy. Jak bude vypadat?
Stephane Molet, Commercial Director, Decathlon ČR: Jaké inovace (ne)mají úspěch u zákazníků

Kde zjistit víc:
www.retailsummit.cz

Onlajnov

Datum: 27. března 2025
Místo: DK Poklad, Ostrava-Poruba
Zaměření: Akce, která chce panelovou diskuzi a networking podnikatelského, marketingového a e-shopového know-how přenést ve vysoké kvalitě na regionální úroveň.
Ročník: 6
Cena: od 499,- Kč

Jste-li z okolí Ostravy, nemusíte pro načerpání inspirace pro rozvoj vlastního podnikání jezdit nutně daleko. Partneři Onlajnova jsou vždy zárukou vysoko nastavené laťky prezentací i diskuzí (Raynet, Freelo, Notino, vloni to byl i SupportBox). Konferenci nechybí přátelská atmosféra a skvělý catering.

Proč může být zajímavé pro e-shopy:

  • cenné zkušenosti v oblasti brandingu
  • majitelé a experti se dělí o své fuck-upy, jejich sdílení chrání před průšvihem i váš e-shop
  • je vyhledávaná pro přátelskou atmosféru a podnikatelský humor

Vybíráme z řečníků:
Tomáš Čech, zakladatel Angry Beards, zařazen do žebříčku Forbes 30 pod 30 2024 mezi nejúspěšnější mladé podnikatele z ČR
Dominik Nábělek, zakladatel módních značek pro pánský streetwear Stylovej a DON LEMME
Michael Pastier, spoluzakladatel a kreativní ředitel agentur Darwin & the Machines a GoBigname, zařazen do žebříčku Forbes 30 pod 30 2024 mezi nejúspěšnější mladé podnikatele z ČR a do New Europe 100, stovky nejinspirativnějších lidí v Evropě podle výběru Google, Financial Times, Mezinárodního visegrádského fondu a časopisu Res Publica Nowa.

Kde zjistit víc:
www.onlajnov.cz
www.instagram.com/onlajnov.cz
www.facebook.com/onlajnov/

International e-commerce & Digital Summit

Datum: 8. dubna 2025
Místo: Empire Hall, Slovanský dům
Zaměření: Summit organizovaný magazínem e15. Letošní ročník se věnuje změnám, které vnáší digitální technologie do e-commerce.
Ročník: 6
Cena: od 3400,- Kč

Vloni byla konference cílovým magnetem pro všechny, kdo čelili výzvám spojeným s kybernetickými útoky. Svou návštěvou ji totiž poctil Toomas Hendrik Ilves, estonský exprezident, který do úvah o hrozbách digitálního světa zapojil četné zkušenosti Estonska, jedné z nejdigitalizovanějších zemí na světě (digitalizovaných je tu asi 99 % všech komerčních veřejných služeb a 96 % služeb státních). I letos slibují organizátoři pořádně nadupaný line-up obrácený tentokrát ve směru proměny e-shopů v důsledku digitálních novinek. Přesný seznam řečníků zatím čeká na své zveřejnění.

Kde zjistit víc:
www.ecommercesummit.cz
www.instagram.com/e15mag
www.facebook.com/e15.cz

X4B

Datum: 24. dubna 2025
Místo: Spojka Events, Praha-Karlín
Zaměření: konference pro UX/CX/produktové designéry, inovátory, produktové manažery a vlastníky firem
Ročník: 5
Cena: od 4 999,- Kč

X4B je další letošní konferencí, která reaguje na trend posilování významu zákaznické zkušenosti a její přesun na vrchol pyramidy e-commerce. Customer centricity a měření CX jsou základní témata akce, která poskytne také užitečná vodítka pro UX design a leadership a představí případové studie s aplikací v ČR.

Proč může být zajímavé pro e-shopy:

  • rozbor evoluce uživatelského chování
  • technologické trendy ovlivňující CX i UX
  • jak na budování efektivních týmů

Vybíráme z řečníků:

Ondřej Borovička, CX Management Consultant

BoB Marvan, UX manager Direct Family

Marek Mencl, Co-founder & designér Pábení

Kde zjistit víc:
www.x4b.cz
www.facebook.com/konferenceX4B

Marketing Festival

Datum: 28.–30. dubna 2025
Místo: Janáčkovo divadlo, Brno
Zaměření: Největší marketingový festival v České Republice. Takřka povinná akce pro všechny senior markeťáky, kteří to se svým řemeslem i rozvojem e-shopů, za nimiž stojí, myslí vážně. Představuje světové hvězdy marketingu.
Ročník: 10
Cena: od 9 999,- Kč

Marketing Festival 2025, to je 1200 odborníků a 25 školení a workshopů. Účast přislíbili významní zahraniční lektoři, s nimiž se v ČR běžně nesetkáte. 

Proč může být zajímavé pro e-shopy:

  • odvaha zříct se zaběhnutých postupů umožní zlepšit branding i kreativní efektivitu
  • inovativní propojení značky a popkultury
  • jak na škálování organického růstu

Vybíráme z řečníků:
Michael Corcoran, Managing Partner at Frankly, má na kontě úspěch Raynairu s dosažením 2 miliard organických zobrazení: jak může značka uspět na sociálních sítích bez zbytečného plýtvání penězi

Zoe Scaman, Founder of Bodacious, ikona strategického přístupu a kreativního designu: prezentace inovací vyzkoušených v Nike a Netflixu

Jono Alderson, Independent technical SEO consultant: Jono pro ohromující úspěch naváže na svou loňskou přednášku, odhalí špatně nastavené skripty a analytické nástroje jako černou díru investic firem a nabídne konkrétní řešení přepracování digitálního ekosystému.

Kde zjistit víc:
www.marketingfestival.cz
www.instagram.com/mktfest
www.facebook.com/MarketingFestival/

SupportDay

Datum: 28. května 2025
Místo: Congress Centre, Pardubice
Zaměření: Jediná konference v ČR věnovaná výhradně CX a zákaznické péči. Každoročně zde vystupují lídři oboru, který je aktuálně považován za stěžejní základnu úspěchu a růstu firem.
Ročník: 8
Cena: 3450,- Kč

Významné setkání odborníků SupportDay je jedinečnou příležitostí k výměně nápadů a inovací, které mohou zásadně transformovat vztah se zákazníkem. Konference představuje novinky i nástroje, které zlepšují zákaznický zážitek a posilují loajalitu zákazníků. CX se dnes v e-commerce stává hlavním faktorem růstu a jeho udržitelnosti. Přetavení porozumění potřebám zákazníků do konkurenčních výhod výrazně podporuje stabilitu úspěchu e-shopu.

Letos se můžete těšit, kromě Mária Roženského, i na Aničku Šenk z Medevio, Honzu Slavíka, nebo třeba na Tomáše Karáska z deNatura.

Jaké byly předchozí ročníky SupportDay, se dočtete a doslechnete přímo na stránce supportday.cz, v záznamech, nebo v SupportBox článku.

Kde zjistit víc:
supportday.cz
www.instagram.com/supportboxcom
www.facebook.com/supportboxcom
www.linkedin.com/in/mariorozensky/recent-activity/all

WebExpo

Datum: 28.–30. května 2025
Místo: Kino Lucerna, Praha
Zaměření: Světové know-how pro webové vývojáře, designéry, produktové manažery a online marketéry přijíždí i letos do Prahy.
Ročník: 18
Cena: od 7 499,- Kč

Paleta konference je široká, na jednom místě se snaží prezentovat nové poznatky ze všech oborů, které se podílejí na dobrých výsledcích každého hráče e-commerce od nejmenších až po největší, jež čelí odlišným výzvám. Experti se v prezentacích zaměří na obchod a růst, marketing, automatizaci, obsahovou stránku e-commerce, technický výzkum a zabezpečení a samozřejmě i AI a další spřízněná témata. Organizátoři, kteří přizvali více než 100 řečníků, nazývají konferenci centrem utváření budoucnosti technologického průmyslu.

Proč může být zajímavé pro e-shopy:

  • jak odhalit skutečný dopad marketingových aktivit
  • jak shromažďovat a analyzovat data o konkurentech
  • jak identifikace cílové skupiny ovlivňuje retenci 
  • jak zapojit úspěšné strategie gamifikace

Vybíráme z řečníků:

Lorie Whitaker, hlavní výzkumník uživatelské zkušenosti, Zalando: From fuzzy to focused: Aligning goals, hypothesis, and objectives for effective B2B research – case studies s reálnými chybnými strategiemi doloží, jak se vyhnout chybám při rozhodování na základě dat

Martina Klimešová, CX manager & UX Researcher ČSOB (dříve Kiwi): Co je to rámec „Jobs to Be Done“ a proč by vás to mělo zajímat? – prezentace a obhajoba rámce JTBD (Jobs to Be Done), jeho přínos pro týmovou spolupráci, jak přizpůsobit své porozumění skutečným potřebám uživatelů

Lutz Schmitt, informační architekt a nezávislý UX konzultant: Digitální intimita: Pocit člověka v umělém světě – interakce s robotem v praxi

Ondřej Pohl, ředitel pro přístupnost v ACTUM Digital: Přístupnost odhalena: Typické chyby, které přesahují standardy – jak problémy v digitálních řešeních ovlivňují uživatele a jak se jim vyhnout

Kde zjistit víc:
webexpo.net
www.facebook.com/WebExpo
www.instagram.com/webexpo

Letos, stejně jako v minulých ročnících, bude pravděpodobně stát za to vyrazit na konferenci Mergado Fest (5. června 2025, Impact Hub Brno, 7. ročník) a veletrh Reshoper (4. září 2025, Křižíkovy pavilony, Praha, 7. ročník). Obě akce již tradičně sdílí zkušenosti úspěšných skokanů roku a expertů z různých oblastí e-commerce. Mergado se specializuje na online marketing a Reshoper na růst e-shopů a online služeb. Pořadatelé dosud neodhalili konkrétní podobu letošních akcí, ale představu o jejich přínosu získáte třeba z jejich sociálních sítí.

Za hranicemi všedních dnů – VYŘEŠIT JEN, ŽE MÁME JEDEN NÁVRH

Podmínky evropské e-commerce se proměňují, a to rozhodně nejen v důsledku vpádu marketplaces na kontinentální trh. E-shopy často přemýšlejí, jestli stále omezovat svou působnost na prostor vymezenými státními hranicemi. Atraktivitu přeshraničního prodeje zvyšuje i regionální fluktuace zákazníků, kteří chtějí nakupovat stejné produkty bez ohledu na to, v jaké zemi právě studují nebo pracují. Mobilita a měnové bankovní podmínky rozšiřují také možnosti služeb a nabídek pro zahraniční zákazníky etablované v českých podmínkách. Zejména pro některé e-shopy tak může být zajímavé načerpat inspiraci jen z nabídky domácího rybníčku, ale nebát se růst i prostřednictvím evropských zkušeností. Perspektivy dovezené ze zahraničních konferencí mohou domácí zkušenost nasměrovat neotřelými nápady. Přitom do Amsterodamu to není zase tak daleko…

World Summit AI, Amsterodam

Datum: 8.–9. října 2025
Místo: Taets Art and Event Park, Amsterdam
Zaměření: Zúčtování s explozí AI, která zachvátila svět. Rychlé tempo pokroku v oblasti umělé inteligence přineslo nové možnosti, ale i nutnost hledání rovnováhy mezi potenciálem AI a ochranou lidských hodnot. 
Ročník: 9
Cena: 349 EUR, hromadné slevy

AI posouvá horizonty podnikání. Amsterodamská světová konference nabízí prostor všem, kdo si uvědomují, že současná rozhodnutí nevratně ovlivňují podobu budoucího obchodování. Zástupci Microsoftu se o konferenci vyjádřili slovy: „World Summit AI v Amsterodamu je místem, kde se rodí nejvýkonnější inovativní nápady v oblasti umělé inteligence. Místo, kde svět už teď objevuje budoucí velkolepé události z oblasti vědy a techniky.“ 

Proč může být zajímavé pro e-shopy:

  • propojení ekosystému umělé inteligence s investory, e-shopy, startupy, CEO firem i akademickou sférou
  • vystoupí přední experti na počítačové vidění, technologie, kognitivní výpočty, datoví analytici i softwaroví inženýři a vývojáři

Vybíráme z řečníků:

Michael Bronstein, profesor AI, Univerzita Oxford

Micheline Casey, datová a analytická ředitelka Siemens Energie, implementátorka AI ve společnostech Ford Motor Company, AP Moller-Maersk a US Federal Reserve Board, poradkyně pro startupy v Berkeley Skydeck, oceňovaná analytička s orientací na AI jako službu pro růst obchodu

Thomas Wolf, vývojář, spoluzakladatel a Chief Science Officer Hugging Face, popularizátor AI

Kde zjistit víc:
worldsummit.ai
www.facebook.com/WorldSummitAI
www.instagram.com/worldsummitai/

Učit se, učit se, učit se!

Nejen konference jsou příležitostí pro sdílení zkušeností a sběr nápadů a kontaktů. Letos nás čeká i řada zajímavých školení. Ze všech vybíráme Social Media Akademii, jejíž přednášky proběhnou ve dnech 21. března – 31. května 2025. Lektoři pomůžou účastníkům s vytvořením vlastní firemní strategie na sociální sítě. Podělí se o aktuální poznatky o způsobech využití sociálních médií, seznámí s významem zákaznických segmentů a předají důležité informace o právních aspektech práce s cizím obsahem, grafikou i textem. Součástí školení jsou přednášky o zákaznické péči, influencer marketingu nebo videomakingu.

Social Media Akademie nabízí nadupané programy s hvězdnými jmény jako Michelle Losekoot, Eliška Vyhnánková, David Svoboda nebo Milan Formánek. Cena Akademie je 40 000,- Kč bez DPH, 82 % z ceny je možné hradit formou příspěvku od Ministerstva práce a sociálních věcí. Akademii můžete absolvovat buď osobně v Praze nebo online přes Zoom. 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vyzkoušejte SupportBox zdarma

Vyzkoušejte 2 týdny se SupportBoxem a neplaťte ani korunu.

Registrací souhlasíte s obchodními podmínkami

Potřebujete s něčím poradit? Obraťte se na Petru Petra Novotná
+420 778 443 348
po-pá: 8:00 - 16:00