7 + 1 tipů pro lepší zákaznickou podporu:
Kontakt se zákazníky mě baví. Podzimní deprese a splíny ale klepou na dveře a sluneční svit se zkracuje. Jak si udržet slunce v duši i příjemnou náladu – a co víc – jak využít toho, že právě vy můžete pomáhat vašim zákazníkům k tomu, aby vás tato práce dobíjela a motivovala? Zkuste to se mnou. 😊
Usmívejte se.
Užívejte si úsměv – pokles stresových hormonů, svalové uvolnění a zvýšení tepové frekvence, se dostaví, ať už jde o smích spontánní nebo předstíraný. Váš zákazník to pozná i když spolu mluvíte po telefonu.
Komunikujte přiměřeně aktivně
Nebojte se ke konci položit doplňující otázky, ověřte si, zda zákazník nezapomněl na nějaký dotaz a zda všemu zcela rozumí. Je-li vše v pořádku, ráda si na chatu v této fázi ráda vyměním se zákazníkem nějaký pěkný smajlík – potěší to obě strany.
Neodsuzujte na základě prvního dojmu.
Přistupujte ke všem zákazníkům stejně laskavě a i pokud má zákazník nějaký handicap, nenechte se tím odradit. Určitě znáte mnoho pohádek z dětství, kde se to hrdinům velmi vyplatilo. A v reálném životě vás příjemné překvapení a radost z jiného přístupu pozitivně naladí. Ostatně – mnoho vlivných lidí nechodí vždy pouze v saku a kravatě.
Nepoužívejte jednoslovné oznámení: „Nevím.“
Pokud nevíte – a to se stane každému, přidejte ujištění, že to zjistíte nebo prověříte. Opravdu to udělejte – uvidíte, že váš zákazník bude spokojenější, i když bude konečné sdělení pro něj negativní. Projevili jste mu ale aktivní snahu pomoci. A sami jste opět zkušenější.
Máte na drátě, nebo před sebou, zákazníka, který by si rád povídal?
Čekají-li za ním další klienti, nenechte jej, aby si vás rezervoval jen pro sebe. Mírným a laskavým způsobem mu dejte najevo, že mu rádi pomůžete, ale máte na něho pouze omezený čas. Stres nemusí být každodenní součástí – vše je o vašem přístupu a pohledu na věc.
SupportBox tip: Chcete vaší zákaznickou péči povýšit na vyšší úroveň? Pak doporučujeme online školení zákaznické péče, které je plné zlepšováků, rad a triků pro skvělý zákaznický servis.
Přihlaste se o pomoc u vašich kolegů, pokud se vám požadavky nastřádají.
Máte-li tu možnost, poproste je o vyřešení části klientských dotazů – a nabídněte jim podobnou výpomoc, až budou potřebovat zase oni.
Nebavte se o vašich klientech s dalšími klienty
Nikdy se nebavte o vašich klientech před vašimi dalšími zákazníky – určitě je totiž napadne přemýšlet nad tím, co asi řeknete o nich někomu dalšímu, až odejdou. Pokud možno, neprobírejte s vašimi kolegy ani jindy to, jak je který zákazník strašný, a co si zase nemožného vymyslel. Negativní myšlení vám totiž ve výsledku neudělá dobrou službu. Vadí-li vám něco, zkuste na to jít s konstruktivní kritikou. Na rozdíl od prázdného tlachání a pomlouvání tím vylepšíte život sobě i druhým.
A jedna bonusová rada na konec
Pokud máte alespoň trochu možnost, dejte klientům více, než od vás očekávají – ať už je to milé slovo, nebo nějaký vítaný dárek 😉 Nadšené reakce na sebe nenechají čekat!
Zákaznická podpora je v byznysu velmi důležitá. Dobře sepsaný článek. Dávám palec nahoru 🙂
Děkujeme Stando 😉