22.5. Jediná konference v ČR o zákaznické péči

Získat vstupenky

Jak se vzdělávat na podpoře

Petra Novotná
30.10.2020
12 min. čtení

Každý den se můžeme naučit něco nového a to i v případě, že jsme už dávno opustili školní lavice. Vzdělávání nepatří jen do škol a univerzit. Vzdělávání je, nebo by mělo být, nedílnou součástí života každého z nás.

Osobní rozvoj nám pomáhá ve všech směrech a nabyté znalosti mají velký vliv na celkovou kvalitu našeho života. Každý chceme dobrou práci, dostatečné finanční ohodnocení, uznání. Chceme být šťastní a úspěšní. Samo to ale nepřijde.

Nikdo po vás nechce, abyste se učili od rána do večera a pamatovali si všechno nazpaměť. O tom to není. Proces vzdělávání by pro vás měl být přirozený. Informace klidně přijímejte postupně a jen v takovém množství, abyste je dokázali vstřebat. Není to závod a i kdyby jste se každý den zlepšili jen o pouhé jedno procento – je to důležitý krok kupředu.

Sebevzdělávání

Sebevzdělávání je schopnost, díky které se snadno a přirozeným způsobem naučíte dalším schopnostem. Sebevzdělávání by určitě nemělo být nucené. Naopak by pro vás mělo být naprosto přirozené a vycházet z vaší zvědavosti a potřeby prozkoumat vše, co vás zajímá.

Není to tedy o tom, že do vás někdo bude horem dolem biflovat informace a vše budete muset umět nazpaměť. Jde o to mít v daném oboru přehled, orientovat se v něm a porozumět mu. Sebevzdělávání by pro vás mělo být i jistou formou zábavy.

Prostředky pro vzdělávání

Knihy

Knihy jsou stále velmi oblíbeným prostředkem pro vzdělávání. Na trhu je obrovské množství knih, které jsou plné inspirace, nových podnětů, nápadů a myšlenek. Stačí si vybrat.

Do popředí se dostává hodně naučná (odborná) literatura či knihy pro osobní rozvoj.

Jak na skvělou zákaznickou péči

První česká kniha, která se od začátku do konce zabývá zákaznickou péčí a vším, co k ní patří. Naučí vás poskytovat takový zákaznický servis, že vás budou zákazníky jednoduše milovat.

Knih, které se zabývají tématem a problematikou zákaznické péče není mnoho, ale přesto se dají vybrat skvělé kousky. Některé knihy seženete již v češtině. Spousty knih, které řeší zákaznický servis jsou k dispozici zatím jen v angličtině. Na českém trhu nejsou tak běžně k dostání. Výhodou ale je, že většinu z nich si můžete stáhnout do telefonu nebo tabletu ve formátu .epub (standard vytvořený pro e-booky), nebo jako audioknihu.

The Ten Principles Behind Great Customer Experiences – Matt Watkinson
Customer Experience 3.0: High-Profit Strategies in the Age of Techno Service – John A. Goodman

Chief Customer Officer 2.0 – Bliss Jeanne

Jak na sítě – Michelle Losekoot a Eliška Vyhnánková
Jak získávat přátele a působit na lidi – Dale Carnegie

The Checklist Manifesto – Atul Gawande
Never Lose a Customer Again: Turn Any Sale into Lifelong Loyalty in 100 Days – Joey Coleman
Jak drahé je zdarma – Dan Ariely
Štěstí doručeno – Tony Hsieh

Webináře

Webináře jsou moderní a velmi oblíbená forma vzdělávání. Jedná se o živé online vysílání, které probíhá prostřednictvím internetu a aplikace k tomu určené (Zoom, Drip, Webex a další…).

Expert, který webinář vede, vám během 30 až 90 minut představí danou službu či produkt. Případně vysvětlí probíranou problematiku.

K připojení se na webinář nepotřebujete žádné speciální vybavení. Bohatě vám postačí počítač, telefon nebo tablet a připojení k internetu.

Rychle a snadno se můžete zdokonalit v daném tématu. Webináře bývají většinou zcela zdarma, což může být velkou výhodou. Často jako bonus dostanete i záznam, abyste se k webináři mohli vrátit, kdykoliv budete potřebovat.

Webináře zpravidla pořádají firmy, od kterých máte například informační systém, helpdeskový nástroj, chat či aplikaci pro řešení úkolů, rozesílku e-mailů a podobně.

Oblíbené webináře

Online kurz

Díky internetu nám přibývají možnosti vzdělávat se z pohodlí domova nebo vlastní kanceláře. On-line kurzy jsou dalším skvělým způsobem, jak se naučit něco nového a zdokonalit se v daném oboru.

On-line kurzy bývají standardně placené. Probírané téma je zpracováno formou videí, přednášek a webinářů do členské sekce webu. Je tedy nutno provést registraci a případně i platbu. Jakmile se do členské sekce přihlásíte – můžete začít s výukou.

Téma je vždy rozděleno na základní kapitoly a jejich podkapitoly. Často bývají k dispozici i různé úkoly, pracovní listy, checklisty, které budete moci pro vaše vzdělávání dále využívat.

On-line kurz má velkou výhodu v tom, že studovat jej můžete postupně. Nemusíte nikam chvátat, protože informace vám už nikdo nevezme a můžete si zvolit takové tempo studia, které vám vyhovuje.

Informace si můžete postupně dávkovat tak, abyste nebyli zbytečně přehlceni, ale naopak, abyste přijali pouze tolik informací, kolik jste schopni řádně zpracovat. Případně se k danému tématu můžete kdykoliv vrátit a projít si ho znovu.

On-line kurz – Školení zákaznické péče

Určitě si nenechte ujít On-line kurz – Školení zákaznické péče. Tento kurz je takový must-have každého podporisty. Kurz obsahuje přes 20 hodin videí, desítky materiálů, checklistů, tabulek, procesů. Každou kapitolu ještě dokreslují užitečné články.

Navíc současná podoba není konečná, protože on-line kurz se bude průběžně aktualizovat. Takže všechny novinky a důležité informace ze světa zákaznické péče budete mít vždy po ruce vy i vaši kolegové.

Kde najít vhodné kurzy?

Worshopy

Workshopy patří mezi velmi aktivní formy vzdělávání. Nejsou vhodné pro úplné začátečníky (ovšem nevylučuje se to), protože je nutné, aby se všichni účastníci aktivně zapojili a sdíleli své názory. Lektor, který workshop vede, vám předává jeho zkušenosti a znalosti s danou problematikou přímo z praxe – to je to důležité.

Často se tedy setkáte s tím, že na workshopu budete muset plnit nejrůznější úkoly, vyplňovat tabulky, vyhodnocovat vaší konkurenci a podobně. Na probírané téma se podíváte z několika různých úhlů a budete mít i dostatek prostoru k diskuzi.

Z workshopu byste si měli odnést výstup, se kterým budete moci dále pracovat, nebo jej využívat. Specialita má zpravidla připraveny nejrůznější tabulky, myšlenkové mapy, nástroje a další podklady, o které se s vámi podělí. Odnést si můžete také několik dalších úkolů, které bude potřeba zpracovat.

Workshopy jsou skvělá zkušenost, kterou by měl vyzkoušet opravdu každý. Je to forma vzdělávání, která do vašeho byznysu může vnést úplně nový směr a drajf. Investice do workshopu se vám zaručeně vyplatí.

Školení, konference

Školení stále patří mezi nejoblíbenější formu vzdělávání. Osobnímu setkání se prostě nic nevyrovná. Informace vám předají přímo experti na dané téma. Vědomosti tak máte napřímo a můžete si být jisti, že nejsou zkreslené a že si je mezitím někdo nepoupravil.

Přednášející navíc na závěr nechá prostor pro vaše otázky. Pokud potřebujte s něčím poradit, nebo vám bylo z přednášky cokoliv nejasného, máte jedinečnou příležitost získat rovnou i vysvětlení.

SupportBox tip: Určitě si nenechte ujít videozáznam z konference CustomerCon, která se snaží zlepšit přístup k zákazníkům.

Bonusem je skvělá atmosféra, možnost seznámit se s novými lidmi a podělit se o vaše zkušenosti. V neposlední řadě si pochutnáte na skvělém jídle, které bývá velmi oblíbenou součástí všech školení. :-))

Školení patří mezi placené formy vzdělávání. Někdy se částky mohou zdát poněkud vysoké, ale věřte, že se vám to vyplatí.

Oblíbené školení a konference

Blog

Velmi populárním způsobem sebevzdělávání se stávají také různé blogy. Jedná se vlastně o webové stránky, kde autor (může jich být i více) přidává články, které se zabývají konkrétní problematikou.

Co článek, to jedno téma. Pod jednotlivými příspěvky bývá také prostor pro komentáře, které můžete využít v případě, že potřebujete nějakou informaci z článku upřesnit, nebo se podělit se o vlastní zkušenost.

Protože lidský mozek lépe zpracovává obrázky, než samostatný text, jsou příspěvky zpestřeny fotografiemi, obrázky, nejrůznější infografikou, grafy a případně i videi.

Blogy také často píší firmy, které se věnují vývoji vašich CRM aplikací, fakturačních a helpdeskových nástrojů a podobně. Určitě se přihlašte k odběru, protože můžete získat cenné a užitečné informace přímo od zdroje. Můžete si tak být jistí, že informace jsou (budou) relevantní.

Blogy, které stojí za sledování

Podcasty

Podcasty jsou skvělý objev a moderní způsob sebevzdělávání. Je to ideální způsob, jak spojit dohromady vzdělávání a zábavu. Výhodou je, že jsou naprosto zdarma a on-line. To znamená, že jsem dostupné pro každého a všude.

Podcasty nám předávají informace mluveným slovem (jako audio záznam), které je pro nás přirozené. Učit se tak můžeme i u běžných činností, které každý den vykonáváme – po cestě do práce, při mytí nádobí, úklidu, přes obědovou pauzu…

Představit si jej můžete jako takový rádiový seriál, kdy nové díly vychází v různých časových intervalech (jednou za týden, jednou za čtrnáct dní…). Ve většině případech je ale zachována ve vydávání nových dílů jistá pravidelnost. Přitom každý díl je zaměřen na jiné téma. Velmi oblíbené jsou i podcasty formou rozhovorů s různými odborníky, nebo populárními osobnostmi.

Jedna z nejpopulárnějších aplikací pro poslech podcastů, ať už českých, nebo zahraničních je bezpochyb Spotify. Další aplikace, které pro poslech můžete využívat jsou například Apple Podcasts, Google Podcasts, případně i Youtube a další.

Poslechněte si…

Z Podpalubí (Freelo)
podcast
Včeliště
podcast

Skupiny na sociálních sítích

Sociální sítě jsou vlastně ideální platforma ke vzdělávání, protože lidé zde tráví v průměru až několik hodin denně.

Z pozice uživatele ale může být složité najít objektivní a užitečné informace, protože sociální sítě jsou doslova přehlceny nejrůznějším obsahem a z velké části také reklamou.

Nic ale není nereálné. Existují efektivní způsoby, jak sdílet kvalitní obsah a sdružovat uživatele, kteří jsou zapálení do nějakého konkrétního oboru. Jako ideální příklad můžeme uvést skupinu lidí se se společným zájmem (marketing, e-commerce, zákaznická podpora…), zaměstnanci jedné firmy či studenti konkrétního oboru a podobně.

Obsah v těchto skupinách je dostupný pouze jejím uživatelům. Pokud se do skupiny budete chtít připojit, pravděpodobně budete muset nejprve požádat o přidání do skupiny a následně vás administrátor (zakladatel skupiny) přidá. Dále už vám nic nebrání se zapojit do diskuzí, sdílet vaše zkušenosti, znalosti či požádat o pomoc.

Do jaké skupiny se přidat?

A jaké jsou vaše oblíbené formy vzdělávání? Budeme rádi, když se s námi podělíte o vaše tipy.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vyzkoušejte SupportBox zdarma

Vyzkoušejte 2 týdny se SupportBoxem a neplaťte ani korunu.

Registrací souhlasíte s obchodními podmínkami

Potřebujete s něčím poradit? Obraťte se na Petru Petra Novotná, Expertka na pomoc zákazníkům
+420 778 443 348
po-pá: 8:00 - 16:00