Konference roku 2024 – 9+1 must go příležitostí pro váš byznys
Napumpujte svůj byznys znalostmi a trendy z konferencí. Kvalitní konference jsou zřídlem nedocenitelných impulsů. Stojí nejednou na startu skokového zlepšení systému, procesů, marketingu, kreativity, HR, logistiky i zákaznické péče ve firmách. Představují takovou zázračně komprimovanou, do jednoho dne sbalenou, šanci, jak se snadno dostat ke klíčovým informacím a na základě sdílených zkušeností, vyzkoušených v praxi, inovovat své podnikání.
Letos už máme pár tradičních konferenčních trháků e-commerce scény za sebou. Leckdo z vás si asi nenechal ujít Marketing Festival, jiný upřednostnil ShopMasters nebo E-commerce Day.
I v nadcházejících měsících je z čeho vybírat. Mozaika konferenčních podnětů je pestrá, programy přetékají hodnotnými, aktuálními tématy a line-upy špičkových řečníků nastavují laťku obdivuhodně vysoko.
Konference – nezastupitelný zdroj nápadů a kontaktů
Konference může firmu rozhýbat k vyšší efektivitě a předznamenat refresh podnikání rozhodujícím směrem. Účast na konferencích rozvíjí vlastní podnikatelskou zkušenost i tvrdé dovednosti z knižních biblí, podporuje měkké dovednosti a napomáhá navázat důležité kontakty. Setkáváte se tu s řešeními, která by vás třeba ani nenapadly. Konference vás samozřejmě také vzdělávají a chrání, aby vám neujel vlak s důležitými trendy.
Za zásadní benefity konferencí účastníci považují:
- rozšíření znalostí,
- prezentaci nových postupů v souvislostech s již hotovými výsledky,
- přehled o nejnovějších trendech,
- porovnání a feedback pro vlastní firmu,
- seznámení se s postupy konkurence,
- získání kontaktů a B2B partnerů,
- možnost navázat vztah s potenciálními klienty,
- příležitost ke konzultaci vlastních problémů,
- příležitost poznat své vzory naživo,
- motivaci pro zlepšování,
- posílení komunity jedinců a firem s podobnými cíli,
(komunity jako jeden z určujících trendů roku 2024 zdůrazňovala Michelle Losekoot v nedávném článku pro SupportBox), - vybočení ze všední rutiny a dobrou zábavu.
To všechno v kostce, v rámci jednoho nebo dvou dnů, většinou v příjemném prostředí, s fajn lidmi a dobrým občerstvením navíc.
Kalendář konferencí vhodných pro e-shopy v roce 2024
Události řadíme podle data od dubna 2024.
LISUMMIT 2024
Datum: 11. 4. 2024
Místo: WPP Campus, Praha
Zaměření: Linkedin v každodenní realitě HR, marketingu a obchodu
Ročník: 4
Cena: 5 500,- Kč bez DPH
Motto a popis:
Program je určen odborníkům i nováčkům v marketingu, sales a personalistice. Zaměřuje se na maximalizaci dopadů využití Linkedinu ve firemních aktivitách.
Proč může být konference zajímavá pro e-shopy:
- prezentace prémiových účtů Linkedinu,
- automatizace a AI ve spojení s Linkedinem,
- posílení brandingu,
- součástí je workshop storytellingu a další workshopy (nutná registrace předem).
Vybíráme z řečníků a vedoucích workshopů:
- Jan Kyselý, Co-founder & B2B Marketing expert, Future Sales
- Matěj Matolín, HR & recruitment specialist, Aplayerz
- Kateřina Petroušková, Head of Social Media, Forbes
- Jan Juchelka, CEO, Komerční banka
Web: www.lisummit2024.com
KONFERENCE EVENT VISION v rámci EVENT FEST
Datum: 24. 4. 2024
Místo: Výstaviště Praha
Zaměření: Konference je součástí největšího event marketingového festivalu v ČR.
Ročník: 5
Cena: od 6 900,- Kč
Počet návštěvníků: 6000+ festivalových hostů
Motto a popis:
Brand experience, kreativita, design a technologie ve službách event marketingu. Účast českých i zahraničních speakerů. Využití online i offline interakce na eventech. AI pro vyšší engagement publika. Praktické znalosti a tipy od těch nejlepších.
Proč může být konference zajímavá pro e-shopy:
- eventy vytvářejí silné komunity a posilují značku,
- zapojení odborníků z různých oborů pro vytvoření kreativních a moderních eventů,
- potenciál konceptuálních eventů pro transformaci byznys scény,
- jak se dělají největší aktivace a staví smysluplné brand experiences,
- jak AI umožňuje cílenou komunikaci s účastníky a posunuje hranice kreativity v marketingu a eventovém průmyslu.
Vybíráme z řečníků:
- Janne Björge, Ystra Events, výherce EUBEA, European Best Event Awards
- Martin Green CBE, Major Event Producer, vedoucí Eurovize v Liverpoolu pro Ukraijnu v roce 2023, poradce Olympijských a Paralympijských her v Londýně v roce 2012 a v Japonsku v roce 2020
- Martin Voňka, Co-owner, Metronome Festival, United Islands of Prague ad.
- Nicole Karráová, CMO, #HolkyzMarketingu
- Jense Oliver Mayer, expert na live a digitální marketing, Managing Director, Jack Morton Worldwide
Web: www.eventfest.cz
RESHOPER
Datum: 15. 5. 2024
Místo: PVA EXPO Praha
Zaměření: e-shopy na vlně růstu navzdory slabší poptávce
Ročník: 6
Cena: konferenční vstupenka 4 890,- Kč (základní vstupenka na veletrh je zdarma)
Počet návštěvníků: 3500+ návštěvníků veletrhu
Motto a popis:
Jak je možné, že některé e-shopy vyrostly o desítky, stovky i tisíce procent? Co dělají jinak? Jakou roli v jejich růstu hrají inovace a moderní technologie? V hlavní roli firmy, které se nebojí dělat změny a umí se rychle adaptovat. Odborníci radí, jaké trendy sledovat, jaké nesledovat a jak se zařadit mezi e-shopy, které se vezou na vlně růstu.
Proč může být konference zajímavá pro e-shopy:
- prezentace výsledků výzkumu Shoptetu – stovky firem se podělily o aktuální zkušenosti a definují zdroj svých úspěchů.
- Co spojuje úspěšné značky jako Knihobot, Rohlik, Glami či Startupjobs?
- umění komunikace se zákazníky i médii,
- jak nepřeplácet reklamu,
- influencer marketing,
- poradenská zóna.
Vybíráme z řečníků:
- Ivo Mrena, CMO, Shoptet
- Barbora Votavová, Brand Manager, Knihobot
- Michala Gregorová, Head of Communications, Miton
- Michal Presse, influencer marketing, exCMO Skinners & founder, Niftyminds.cz
- Petr Handlíř, specialista na Facebook marketing
Web: www.reshoper.cz
BARCAMP OSTRAVA
datum: 18. 5. 2024
Místo: Fakulta umění City Campus, Ostrava
Zaměření: nové trendy v e-commerce, marketingu, digitálních médiích a podnikání
Ročník: 13
Cena: vstup zdarma v rámci celosvětové filozofie Barcamp, nutná registrace
Počet návštěvníků: 1000+
Motto a popis:
Barcamp Ostrava je jednou z Barcamp konferencí, které se konají už mnoho let po celém světě. Specializuje se na nové trendy v internetových aplikacích a technologiích, marketing, webdesign, online reklamu, digitální média a digitální podnikání.
Proč může být konference zajímavá pro e-shopy:
- návod, jak bojovat s hrozbou blížícího se krachu e-shopu,
- strategie 607 % pro zvýšení online prodeje,
- sleva jako mocný marketingový nástroj,
- jak se vyrovnat s novou Google indexací,
- jak zlepšit uživatelský zážitek v nákupním procesu,
- automatizace byznysu,
- prezentace hospodářských výsledků a finanční situace 91 předních hráčů českého e-commerce,
- srovnání největších otevřených řešení pro e-shopy v ČR,
- prezentace logistických řešení českých e-shopů.
Vybíráme z řečníků:
- Jakub Herrmann, Co-founder, Online Marketing & Analyst, Placement.cz
- Michal Mervart, CEO, mime digital
- Juraj Bútora, CFO, Shopsys
- Tomáš Kohút, Marketing Manageer, Skladon
- Lukáš Pítra, Customer Experience & Marketing consultant, Digital Excellence
- Radka Legerská, marketérka, lektorka, B2B copywriterka
- David Simões, Shopify Expert, Sounds good agency
- Karel Souček, SEO / UX team leader, Optimio
SUPPORT DAY 2024
Datum: 22. 5. 2024
Místo: Congress Centre Pradubice
Zaměření: zákaznická péče jako zásadní součást růstu podnikání
Ročník: 7
Cena: 2 950,- Kč
Počet návštěvníků: 130+
Motto a popis:
Konference o péči o zákazníky. Pro e-shopisty, majitele firem a pracovníky na zákaznické podpoře. Dlouhodobá péče o zákazníka znamená i dlouhodobý růst, buduje stabilní a silnou komunitu zákazníků, bez které obchod klesá.
Proč může být konference zajímavá pro e-shopy:
- jak nechat vyniknout e-shop špičkovou péčí o zákazníka,
- získávat nové zákazníky je dražší – jak si hýčkat ty stávající,
- jak řešit krizovou komunikaci na zákaznické podpoře,
- jak měřit zákaznickou péči,
- jak na zákaznickou péči ve velké firmě,
- zapojení AI do zákaznické péče s praktickými ukázkami,
- zkušenosti s telefonickou komunikací,
- prezentace CX frameworku.
Vybíráme z řečníků:
- Lukáš Pítra, Customer Experience & Marketing consultant
- Mário Roženský, Customer Care&Service Expert, SupportBox
- Jan Tichý, Co-owner and Chief Product Officer, Taste
- Kristýna Rusňáková, Customer Care Manager, Trenýrkárna
- Martina Hallová, Owner, Toscana store
Shrnutí loňského ročníku: https://supportbox.cz/jaka-byla-konference-supportday-2023/
GECOM CON (GLOBAL ECOMMERCE CONGRESS)
Datum: 28. 5. 2024
Místo: Martinický palác, Pražský hrad, Praha
Zaměření: customer experience – nová podmínka úspěchu firmy
Ročník: 1
Cena: od 4 900,- Kč
Motto a popis:
Customer experience se stává pilířem e-commerce a rozhodujícím konkurenčním faktorem. Co všechno do skládačky s názvem „customer experience“ patří?
Proč může být konference zajímavá pro e-shopy:
- jak se naučit chápat očekávání zákazníků,
- jak věrnostní program zvyšuje loajalitu zákazníků,
- jak špičková zákaznická péče přebírá zákazníky konkurenci,
- jak a co měřit pro rozvoj e-shopu,
- Q-commerce – nakupováním s okamžitým doručením,
- škálování v e-commerce,
- efektivní výkonová reklama,
- vliv sociálních sítí – je na vzestupu, nebo na sestupu,
- personalizace v nákupním jednání,
- omnichannel – poskytnutí možnosti nakupovat kdykoliv a kdekoliv.
Vybíráme z řečníků:
- Tomáš Braverman, ex CEO, Heureka
- Eva Pavlová, první dáma České republiky
- Mário Roženský, Customer Care&Service Expert, SupportBox
- Adam Pearce, CRO, Shopify Plus
- Kamil Demuth, Founder & CEO, SCUK
- David Cikánek, Head of Sales, Expando
- Pavlína Louženská, Google for Startups Lead Mentor, Founder, #HolkyzMarketingu
Web: www.gecomcon.com
DATASCRIPT – INOVUJEME S AI
Datum: 30. 5. 2024
Místo: IKEM kongresové centrum Praha 4
Zaměření: IT pro úspěšnou firmu – inovace s AI
Cena: 5 900,- Kč
Počet návštěvníků: 162 míst
Motto a popis:
Pro pokročilejší nerdy, IT nadšence i markeťáky, kteří vidí v umělé inteligenci potenciál pro rozvoj podnikání. Tajemství Copilotu od Microsoftu, ChatGPT, Gemini od Google i AI generativního videa. Nové možnosti pro marketing a jejich využití v praxi.
Proč může být konference zajímavá pro e-shopy:
- jak vytvořit prezentaci v PowerPointu za pár minut,
- jak vypadá chat s copilotem,
- získávání klíčových informací díky AI,
- trendy v AI video marketingu pro rok 2024,
- generativní AI v sales videích,
- využití ChatGPT pro identifikaci trendů na sociálních sítích,
- analýza dat prostřednictvím ChatGPT.
Vybíráme z řečníků:
- Michal Krčmář, marketingový vizionář a specialista na kreativní integraci AI
- Petr Panzner, zakladatel největší českého katalogu AI nástrojů
- Jaroslav Čech, developer & leader cutting edge technologies
- Ivan Kutil, odborník na Google
Web: www.datascript.cz/it-konference/inovujeme-s-ai-klic-k-uspechu-pro-firmy-a-jednotlivce
E-BUSINESS FORUM 2024
Datum: 3. 10. 2024
Místo: Centrum současného umění Dox, Praha 7
Zaměření: efektivní e-commerce, obchod, který přináší výsledky
Ročník: 15
Cena: 500,- Kč
Motto a popis pořadatelů:
Zpátky k byznysu. Jak efektivně řídit e-shop, abyste na tom vydělali vy i zákazníci. Jak vám může pomoci trend digitálních tržišť a jak udržet konzistenci zákaznického zážitku v kamenném i online obchodě.
Program a seznam přednášejících bude včas upřesněn. Vloni byli mezi speakery např. Martin Beháň (Rohlik.cz), Adam Kolesa (Foodora), Martin Kasa (Pilulka Lékárny), Ondřej Krátký (Liftago), Jiří Jón (Ogilvy) nebo Simona Kijonková (ex-Zásilkovna). Na programu bylo zhodnocení potenciálu Shopify, přednášky a diskuze o platebních branách, retail marketing, nastavení FB reklamy pro maximalizaci výnosnosti, Leaky Bucket Theory nebo efektivizace vyhodnocování SEO.
Informace o loňském ročníku: https://www.tuesday.cz/akce/e-business-forum-2023/program/
FM – FORUM MEDIA 2024
Datum: 7. 11. 2024
Místo: O2 universum, Praha
Zaměření: marketing a reklama, umělá inteligence v komunikaci a médiích
Ročník: 24
Cena: od 10 500,- Kč
Počet návštěvníků: 800+
Motto a popis:
Všichni z marketingu, komunikace a médií na jednom místě. Informace, inspirace, interakce. Neopakovatelné setkání s lidmi, kteří dnes hýbou kreativním průmyslem. Zaměření na AI – jak AI pomáhá budovat značky, poznat cílové skupiny a vytvářet obsah.
Proč může být konference zajímavá pro e-shopy:
- strategická komunikace v datech a výzkumech
- případové studie mimořádně úspěšných kampaní a aktivací
- sh*tstorm sessions – osobní vyznání těch, kdo se stali terčem mediálních masáží a útoků na sociálních sítích – co si z nich odnesli do své práce i svých životů
- specializované workshopy
Program a seznam přednášejících bude včas upřesněn. Vloni sdíleli své zkušenosti na FM FORUM MEDIA například Oana Lungescu (mluvčí NATO 2010–2023), Dominika Skirlo (Creative Lead TikTok), Tomáš Búřil (obchodní ředitel Seznam.cz), Radek Němec (manažer marketingové komunikace ČEZ), Petr Mizik (Branding Lead Google), Martina Ježdíková (marketingová ředitelka Heineken ČR), Michal Petrov (šéf komunikace a tiskový mluvčí Dr. Max a ViaPharma), Jana Lutonská (partner Bison & Rose) nebo Martin Hrubý (Brand Director Slevomat).
Web: www.forummedia.cz
Nikam se vám nechce?
Máme tipy i pro vás, kdo byste rádi nasáli něco málo z konferenčního know-how, ale offline návštěva vám letos nevyjde. Jen to pohoštění si budete muset připravit sami…
22.–25. dubna proběhne 3. ročník online konference HVĚZDY E-MAILINGU. Registrace je zdarma a jak už název napovídá, hlavním tématem je e-mailing.
Vloni vystoupili na této úspěšné akci např. Kateřina Fišerová (SmartEmailing), mentorka Lucie Harnošová, David Finger (Seznam.cz), Mário Roženský (SupportBox) a marketingoví specialisté. Program i jména přednášejících letošního ročníku budou upřesněna, registrovat se ovšem můžete už teď.
Nepřekonatelným introvertům, které k účasti na konferencích nepřemluví ani delikatesní catering, srdcové téma, vize skokového růstu, nebo možnost osobní diskuze s vyhlášenými experty, nabízejí někteří pořadatelé záznamy z konferencí. Je asi zřejmé, že pro jejich vysokou hodnotu nejsou určeny jen jim…
Třeba u nás v SupportBoxu získáte v ceně vstupenky na Support Day 2024 automaticky záznam nejen z aktuální konference, ale i komplet 42 přednášek z předcházejících ročníků.
Rádi také připomínáme stejně tak nenahraditelný formát webinářů a podcastů. I v nich se hvězdy a znalci dělí o osvědčené know-how a nacházejí cestu ven z problémů, které by vás mohly zajímat.
Chcete-li vylepšit zákaznickou zkušenost kvalitnější zákaznickou péčí, vybírejte ze SupportBox podcastů. Poslouchat je můžete na Spotify, Youtube nebo Apple podcast. Náš Youtube kanál vám po registraci nabízí SupportBox podcasty obohacené o dodatečné infografiky a další aktualizace.