#12 CDP na zákaznické péči – recept na růst s pokročilou supertechnologii

Mário Roženský
07.08.2024
4 min. čtení
podcast 12 CDP

#12 SupportBox podcast je rozhovorem profíků s obrovskými zkušenostmi. S Máriem Roženským si přišel popovídat Jaroslav Novák, česká špička v oboru využívání dat pro růst firem, CEO ePace a expert na CDP.

Co je CDP?

CDP (Customer Data Platform) je již technologií dneška. Komplexní management dat a vrchol evoluce marketingových technologií, jak říká Jaroslav Novák. Je to platforma pro komplexní řízení komunikace se zákazníky, která se ve firmě chová jako vysoce vyvinutý centrální mozek.

Prostředí CDP sdílí všechna oddělení firmy – obchod, marketing, zákaznický servis,  výroba… CDP poskytuje přístup k maximálně provázaným datům, na jejich základě profesionálně řídí marketing, rozhoduje, simuluje scénáře a vybírá z nich ty nejlepší.

Jaroslav Novák říká:

„E-commerce je desetiboj, možná dvacetiboj. Potřebuješ umět sprintovat, skákat do výšky, hodit koulí, skočit do dálky… V desetiboji porazíš jakéhokoliv specialistu na sprint nebo na skok do výšky. Byznys je komplexní věc. Být dobrý jen v něčem dnes nestačí.“

O CDP mluví Jaroslav Novák jako o „internet bankingu“ zákaznické péče.

Podívejte se, jak si lze poskládat vlastní scénáře formou drag and drop, otestovat si, kolik zákazníků scénáři projde, sestavit si vlastní hypotézy, pohledy na zákazníky a segmenty.

Mário Roženský to názorně popisuje:

„Spokojený může být každý. Ten, kdo nosí v kabelce šroubováky, ten, kdo si vystačí s kabelkou Guess i ten, pro koho je málo všechno kromě birkinky za půl milionu.“ 

Právě tohle umožňuje v zákaznické péči CDP.

Výhody CDP pro váš e-shop:

  • podporuje akvizice, retence i řízení
  • zvyšuje konverze
  • identifikuje konkrétní zákazníky a vytváří nabídky na míru
  • umožňuje zákazníka méně otravovat nevyžádanými e-maily
  • poskytuje analytický aparát
  • vytváří automatizované scénáře prodeje i kampaní
  • díky cílenému marketingu snižuje náklady

Firmy bez CDP už teď nejsou schopny řešit některé typy problémů. Na příkladu s ubytováním přes booking Mário Roženský přibližuje, jak může CDP zamezit odlivu zákazníků. 

Firmy, které nemají technologie typu CDP, začínají zaostávat za těmi, které do technologií investují a mají za sebou, jak říká Jaroslav Novák, „digitální maturitu“.

V #12 SupportBox podcastu se dozvíte, jak složitá je integrace CDP a existují-li CDP řešení pro malé firmy. 

Součástí podcastu je také diskuze o tom, jak AI, jejíž komplexita už notně pokročila, vylepšuje kontakt se zákazníkem a pomáhá v zabudovaných platformách zákaznické péče zvyšovat konverzi. 

Chcete vědět víc? Pusťte si #12 SupportBox podcast nebo se podívejte se na epace.com

Sledujte nás na vaší oblíbené platformě pro více podobných dílů:

Spotify
Youtube
Apple Podcasts

A pokud to myslíte se zákaznickou péčí vážně, využijte našeho průvodce v podobě knížky či e-booku na www.zakaznickapece.cz

Neslyšeli jste jedenáctý díl podcastu o tom, jak odhalovat problémy na zákaznické podpoře? Můžete se k němu kdykoli vrátit. 

Máte k podcastu dotazy? Budeme rádi, když se nám ozvete na info@supportbox.cz. 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vyzkoušejte SupportBox zdarma

Vyzkoušejte 2 týdny se SupportBoxem a neplaťte ani korunu.

Registrací souhlasíte s obchodními podmínkami

Potřebujete s něčím poradit? Obraťte se na Petru Petra Novotná, Expertka na pomoc zákazníkům
+420 778 443 348
po-pá: 8:00 - 16:00