Jak si nahrát telefonní hovor? A je nahrávání hovorů legální?
Která aplikace je pro nahrávání hovorů nejlepší a jak to udělat, aby telefon nahrával hovory automaticky? Asi jste zjistili, že s Androidem 9 a výš si telefonní hovor automaticky a bez předchozího upozornění už jen tak nenahrajete. Google přizpůsobil software nové legislativě, která možnost nahrávání hovoru bez souhlasu ukončila. Přesto jsou tu stále jiné možnosti, se kterými nemusíte obcházet zákon. A právě ty vám dnes představíme.
➡️ Upřesníme, za jakých podmínek je nahrávání hovorů legální.
➡️ Doporučíme prověřené aplikace se snadnou obsluhou.
➡️ A představíme unikátní řešení pro každého, kdo volá často a ocení, že si může telefonní hovory nejen nahrát, ale taky propojit s e-mailem a dalšími kanály.
Virtuální ústředna je nástroj pro automatické nahrávání telefonů a přepis do textu s mnoha dalšími funkcemi za cenu, která je ve srovnání s aplikacemi podobného rozsahu opravdu zajímavá!
Proč nahrávat telefonní hovory
Nahrávka telefonního hovoru usnadní spoustu situací:
1) zaznamená složité informace, které paměť neudrží
- instrukce, postup (jak si nastavit telefon, recept na kysané zelí od švagrové…)
- pracovní pokyny (na plánované schůzce nesmíte nic vynechat)
- seznamy (nákup na večeři, složení produktu…)
- adresy (jedete za známým a řídíte, takže si nic nemůžete zapsat)
- jedinečná situace, která se nebude opakovat (syn složil první říkanku a chce ji přednést do telefonu)
2) záznam lze využít jako důkaz
- hrozí vám podvod
- někdo vás obtěžuje
- sousedské problémy apod.
3) pomůže s větším počtem volajících – zákazníci, spolužáci, spolupracovníci…
- když se k nahrávkám můžete vrátit, vyřídíte správně všechny objednávky, doladíte v klidu podrobnosti třídního srazu, pracovního projektu…
Aplikace, které nahrávají volajícího, obvykle zaznamenávají i externí zvuk přes mikrofon. Telefon s nimi pak poslouží i jako diktafon na jednáních nebo přednáškách, pro záznam ptačího zpěvu, aktuálního nápadu a při mnoha dalších příležitostech.
Je nahrávání hovorů legální? Nahrávání bez souhlasu
Podle § 86 NOZ č. 89/2012 Sb (Nový občanský zákoník) není nahrávání telefonních hovorů bez souhlasu druhé strany legální. Nařízení Evropského parlamentu a Rady EU 2016/697 a zákona č. 110/2019 Sb. považuje záznam telefonního hovoru za osobní údaj, který se řídí Obecným nařízením EU o ochraně údajů, známým jako GDPR. Pořizovat i šířit takový záznam není dovoleno.
Nahrávání telefonních hovorů je tedy legální, jen když druhou stranu předem upozorníte, že hovor nahráváte, a druhá strana s nahráváním souhlasí. Upozornění můžete provést ústně nebo s pomocí aplikace, která upozorní druhou stranu za vás (signálem, oznámením).
I bez souhlasu však paradoxně můžete pořízenou nahrávku telefonního hovoru použít v důkazním řízení, a to v případě, že:
A: skutečnost není možné prokázat jinak
B: uplatňujete právo na spravedlivý soudní proces
Příklad:
Soused zničil váš plot. V telefonním hovoru, který jste tajně nahrávali, se přiznal a popsal podrobnosti. Vše souhlasí se stavem poškození, soused ještě v hněvu dodal, že si to zasloužíte. Později ale vše popřel. Zničením plotu vám vznikla nezanedbatelná škoda, kterou můžete vymáhat jen s pomocí nahrávky. Nahrávka je jediný důkaz, soud ji proto jako důkaz uzná.
Nahrávky telefonních hovorů je zakázáno zveřejňovat. Výjimkou jsou případy obecného ohrožení, veřejný zájem a vědecké a umělecké účely, včetně zpravodajství.
Legálně můžete nahrávat i výkon veřejných činitelů, například soudní řízení.
Jak nahrát telefonní hovor – Android
Po nástupu GDPR si hovor v telefonech s Androidem nahrajete už jen přes mikrofon. To se logicky promítlo do horší kvality zvuku. Aplikace řeší problém tak, že před spuštěním hovoru zvýší hlasitost na maximum, abyste hlas druhé strany vůbec slyšeli. Váš vlastní hlas vám ale potom urve uši… Zákonným požadavkům se přizpůsobili i výrobci telefonů, a tak už ani Xiaomi nenabízí automatické nahrávání hovorů v přednastavení MIUI.
Předinstalovaná aplikace Telefon – Android
Do každého telefonu s Androidem 9 a vyšším předinstaloval Google aplikaci Telefon, která umí i nahrávat hovory. Tato funkce ale nefunguje na všech telefonech. Většina výrobců totiž respektuje zákonné podmínky a v oblastech, kde není nahrávání bez souhlasu povoleno – jako je EU – funkci vypouští. Telefony, u kterých funkce funguje i v ČR, přehrají nejprve upozornění, že se nahrává. Nahrávání můžete pustit na začátku nebo během hovoru. V nastavení si zvolíte automatické nahrávání všech hovorů nebo jen hovorů z některých čísel.
Aplikace ke stažení pro Android v Google Play
V nabídce Google Play najdete řadu aplikací s názvem „hlasový záznamník“ a příbuznými názvy. Liší se kvalitou zvuku, úrovní uživatelského rozhraní v češtině i možnostmi nastavení a práce s nahrávkami. Oblíbené jsou Hlasový záznamník od quality apps, Hlasový záznamník od Splend Apps nebo Hlasový záznamník od Smart Mobi Tools. Nabízejí slušný zvuk (MobiTools), více možností kódování (mp3, wav, acc a ogg – SplendApps) nebo třeba možnost krácení nahrávek.
Jak nahrát telefonní hovor – iPhone
V iPhonech je možné nahrávat telefonní hovory nativní aplikací Telefon až od verze iOS 18, dostupné na nejnovějších modelech iPhone od 16. září 2024. Z funkcí zaujme přepis telefonních hovorů do textu.
! Důležitá poznámka ! Aplikace pro iPhone umožňují nahrávání vytočením čísla přes samotnou aplikaci, vznikne tak vlastně konferenční hovor. Druhá strana o nahrávání neví, musíte ji proto sami informovat, že nahráváte.
Aplikace ke stažení pro iPhone v App Store
Z nejpopulárnějších aplikací pro nahrávání telefonních hovorů v App Store stojí za pozornost Nahrávání hovorů ACR GETCall od Call Recorder, Call Recorder – IntCall od TeleStar LTD a TapeACall: Nahrávání hovorů od Easy Tiger Apps, LLC. Všechny disponují češtinou a rozšířenými funkcemi v placených verzích, mezi kterými se těší oblibě třeba ukládání do cloudu v ACR GETCall nebo přepis hovoru do textu v TapeACall. Netradiční je způsob úhrady v aplikaci IntCall, kde platíte formou kreditů za každý nahraný hovor, a to v přepočtu asi 7,- Kč na nahrávku.
Jak nahrát telefonní hovor online a jak nahrát videotelefon
Screen Online Call Recording a Phone Call Recorder
Screen Online Call Recording a Phone Call Recorder jsou jednoduché rekordéry, které nahrávají zvuky a hovory přes mikrofon přímo z online okna spuštěného prohlížeče (např. Google Chrome) na mobilech i na počítači. Phone Call Recorder funguje pouze v prostředí Android nebo Windows. Omezením těchto řešení je nahrávání přes mikrofon, takže je hlas v nahrávce špatně slyšet a funkčnost si musíte vyzkoušet v konkrétním mobilu.
Google Play nabízí hned několik osvědčených aplikací zdarma pro nahrávky obrazovky, které nahrávají i videohovory. Jsou to VS Recorder, AZ Screen Recorder nebo XRecorder. Na iPhonu videohovor kvalitně nahrají aplikace VideoShow Recorder, Super Screen Recorder a další.
mSpy – nejpoužívanější sledovací aplikace v Česku
Zajímavou možností je aplikace mSpy určená především rodičům dětí školou povinných. Aplikace sleduje a nahrává telefonní hovory, ale také textové zprávy, aktivitu na sociálních sítích, historii prohlížení webových stránek a údaje GPS o poloze telefonu. Monitoruje výskyt konkrétních klíčových slov ve všech kanálech. Běží na pozadí, aniž by o ní měl uživatel telefonu tušení. Rodič se tak o dítě nemusí bát, celý den má o jeho aktivitě online přehled z pohodlí jiného zařízení. Aplikace je zpoplatněná a funguje v angličtině v Android i iOS.
Virtuální ústředna – automatické nahrávání hovorů, přepis hovorů do textu, propojení s e-mailem i Messengerem a mnoho dalších funkcí
Virtuální ústředna nahrává telefonní hovory automaticky. To, že hovor nahrává, sama včas oznámí.
Virtuální ústředna je takový malý zázrak v kostce a hlavně velká úleva pro každého, kdo hodně volá. Hovory sama třídí a disponuje řadou funkcí, které šetří čas.
Chytré funkce Virtuální ústředny:
- Identifikace volajícího – poskytuje okamžitý přehled o tom, kdo a kolik lidí volá.
- Hlasový automat – nastavitelný nástroj. Nastavit si ho můžete třeba tak, aby volajícímu zaslal konkrétní vzkaz ještě předtím, než s ním osobně zahájíte živý hovor. Anebo aby ho přesměroval do e-mailu, kde se mu budete věnovat později.
- Vizualizované statistiky – grafy, se kterými máte jasnou představu, kdo vám kdy volá a jak dlouho různé telefonní hovory trvají. Snadno zjistíte, s kým na telefonu trávíte nejvíc času, a získáte skvělý podklad pro efektivní řízení osobního i pracovního času.
- Fronta volajících – každého, kdo se dovolá v pořadí, zařadí Virtuální ústředna do fronty. Volajícím může přehrát nahraný vzkaz nebo je nasměrovat do jiného kanálu (třeba do e-mailu). V případě, že máte firmu, kde telefony zvedá víc lidí, umí přidělit hovory konkrétním kolegům.
- Poznámky – ke všem telefonním hovorům můžete připsat poznámky. V hovorech se tak rychle zorientujete. Poznámky jsou výhradně pro vaše oči a oči kolegů a k volajícím se nikdy nedostanou.
- Přesměrování hovorů – virtuální ústředna umí přesměrovat hovor na jiné číslo v případě, že se s volajícím nemůžete nebo nechcete spojit.
Za měsíční předplatné ovšem s Virtuální ústřednou získáváte celý SupportBox. A to zatím stále přímo v základním tarifu.
SupportBox, to znamená opravdu hodně dobré muziky za slušné peníze. Primárně jde o softwarový nástroj pro zákaznickou péči, jeho přednosti ale využijete, i když zákaznickou podporu (zatím) neposkytujete.
Základem SupportBoxu jsou všechny komunikační kanály spojené do jednoho místa. Z jednoho místa jednoduše obsluhujete všechny své konverzace. S přáteli, kolegy i zákazníky. Kromě možnosti nahrávání a další práce s telefonními hovory máte příležitost se SupportBoxem mít i vlastní e-mail a live chat, vše propojené s Messengerem, či Instagramem.
Díky svému primárnímu zaměření integruje SupportBox řadu užitečných doplňků, které oceníte v případě, že řešíte marketing, podnikáte nebo chcete rozjet e-shop. Znamená to propojení se všemi možnými obchodními, fakturačními, CRM a dalšími systémy, jako jsou Shoptet, Fakturoid, SmartEmailing, Mailchip, Raynet, FAPI, POHODA a další. Na jeden klik můžete přímo ze SupportBoxu obsluhovat všechny nástroje, které už samostatně využíváte. Do všech vašich komunikací se automaticky zapojí informace z připojeného webu, připojených nástrojů, e-shopu, objednávek a dalších míst.
Přiobjednat si můžete prvotřídní AI řešení, které zodpovídá dotazy pisatelů 24/7. Umělou inteligenci SupportBoxu můžete přizpůsobit vlastním potřebám. Zastoupí vás v odpovědích, rychle odepíše ve všech možných světových jazycích. Navrhne celý text odpovědi, kam automaticky dosadí informace z databáze (jako třeba číslo objednávky). Nastaví tonalitu zprávy, takže už omylem nikoho neurazíte, vygeneruje souhrn konverzací i textový souhrn telefonních hovorů. O AI v SupportBoxu píšeme také na jiných místech.
Co si chválí uživatelé
Spousta funkcí; intuitivní nastavení – možné používat okamžitě; bezproblémová funkčnost na mobilu i na počítači; přehlednost; funkce připravených odpovědí; štítkování; perfektní čeština – už žádné chyby; živý chat je možné graficky upravit; nastavitelná pravidla na třídění konverzací; viditelnost toho, že druhá strana zrovna píše; užitečné reporty; široká kompatibilita s jinými nástroji; skvělá cena
Chcete vyzkoušet, jak dobře se telefonuje s Virtuální ústřednou od SupportBoxu? Zajímá vás, jak může SupportBox ještě zlepšit váš marketing nebo e-shop?
Otestuje všechny funkce SupportBoxu ve zkušební verzi, která je na 14 dní zcela zdarma.
Zavolejte na 778 443 348 a obraťte se na naši podporu, nebo chcete-li, můžete si rovnou zarezervovat schůzku s naším Head of Sales – Vítem Matějkou.
Podrobnější informace o SupportBoxu najdete v příspěvku Jak funguje SupportBox, nebo v naší nápovědě.
Jak nás zákazníci hodnotí, se dočtete třeba tady.