7 + 1 tipů pro lepší zákaznickou podporu:

Kontakt se zákazníky mě baví. Podzimní deprese a splíny ale klepou na dveře a sluneční svit se zkracuje. Jak si udržet slunce v duši i příjemnou náladu – a co víc – jak využít toho, že právě vy můžete pomáhat vašim zákazníkům k tomu, aby vás tato práce dobíjela a motivovala? Zkuste to se mnou:

  1. Usmívejte se. Užívejte si úsměv – pokles stresových hormonů, svalové uvolnění a zvýšení tepové frekvence, se dostaví, ať už jde o smích spontánní nebo předstíraný. Váš zákazník to pozná i když spolu mluvíte po telefonu.
  2. Komunikujte přiměřeně aktivně – nebojte se ke konci položit doplňující otázky, ověřte si, zda zákazník nezapomněl na nějaký dotaz a zda všemu zcela rozumí. Je-li vše v pořádku, ráda si na chatu v této fázi ráda vyměním se zákazníkem nějaký pěkný smajlík – potěší to obě strany :-)
  3. Neodsuzujte na základě prvního dojmu. Přistupujte ke všem zákazníkům stejně laskavě a i pokud má zákazník nějaký handicap, nenechte se tím odradit. Určitě znáte mnoho pohádek z dětství, kde se to hrdinům velmi vyplatilo. A v reálném životě vás příjemné překvapení a radost z jiného přístupu pozitivně naladí. Ostatně – mnoho vlivných lidí nechodí vždy pouze v saku a kravatě.
  4. Nepoužívejte jednoslovné oznámení: „Nevím.“ Pokud nevíte – a to se stane každému, přidejte ujištění, že to zjistíte nebo prověříte. Opravdu to udělejte – uvidíte, že váš zákazník bude spokojenější, i když bude konečné sdělení pro něj negativní. Projevili jste mu ale aktivní snahu pomoci. A sami jste opět zkušenější.
  5. Máte na drátě, nebo před sebou, zákazníka, který by si rád povídal? Ćekají-li za ním další klienti, nenechte jej, aby si vás rezervoval jen pro sebe. Mírným a laskavým způsobem mu dejte najevo, že mu rádi pomůžete, ale máte na něho pouze omezený čas. Stres nemusí být každodenní součástí – vše je o vašem přístupu a pohledu na věc 😉
  6. Přihlašte se o pomoc u vašich kolegů, pokud se vám požadavky nastřádají. Máte-li tu možnost, poproste je o vyřešení části klientských dotazů – a nabídněte jim podobnou výpomoc, až budou potřebovat zase oni.
  7. Nikdy se nebavte o vašich klientech před vašimi dalšími zákazníky – určitě je totiž napadne přemýšlet nad tím, co asi řeknete o nich někomu dalšímu, až odejdou. Pokud možno, neprobírejte s vašimi kolegy ani jindy to, jak je který zákazník strašný, a co si zase nemožného vymyslel. Negativní myšlení vám totiž ve výsledku neudělá dobrou službu. Vadí-li vám něco, zkuste na to jít s konstruktivní kritikou. Narozdíl od prázdného tlachání a pomlouvání tím vylepšíte život sobě i druhým.

A jedna bonusová rada na konec:

Pokud máte alespoň trochu možnost, dejte klientům více, než od vás očekávají – ať už je to milé slovo, nebo nějaký vítaný dárek 😉 Nadšené reakce na sebe nenechají čekat!

Vyzkoušet na 14 dní ZDARMA

Kateřina Střelcová

Ráda se starám o naše klienty. Baví mě hledat řešení a nacházet stále lepší a efektivnější postupy.

Komentáře

  • Standa Vavřík 24.12.2016 09:02

    Zákaznická podpora je v byznysu velmi důležitá. Dobře sepsaný článek. Dávám palec nahoru :-)

    • SupportBox 24.12.2016 09:53

      Děkujeme Stando 😉

Přidat komentář

* Nezapomeňte na povinné pole