Kolik si vydělá pracovník zákaznické péče?

SupportBox
17.01.2018
3 min. čtení

Otázka mzdy je vždy ošemetná záležitost. Ve většině firem se nesděluje a u večeře s přáteli se o ní nemluví. Přesto je to téma, které zajímá snad každého. Srovnali jsme, jaký plat má běžný pracovník zákaznické péče, a to nejen v České republice, ale i v jiných zemích.

Zákaznická péče není v ČR stále vnímána jako dostatečně důležitá a drtivá většina e-shopů ji považuje za nutné zlo. Protože si této pozice necení, nabízí za ni také velmi nízkou odměnu. Menší výplatu má ve firmě většinou již jen skladník. Proto zde také v řadě případů pracují ne moc kvalitní osoby a podpora spočívá v odrážení dotazů, aniž by měly odpovědi velký přínos. Hlavně že je prázdná schránka a úkol splněn.

Jak na skvělou zákaznickou péči

Kniha vás naučí o zákaznické péči přemýšlet jinak. Nebudete ji dále vnímat jako „odpinkávač“ dotazů, ale jako místo, kde se buduje vztah se zákazníkem a získávají nové prodeje.

Na mých školeních zákaznické péče ukazuji 27 přínosů kvalitní zákaznické péče pro firmu. Postupně přidávám další, jak je u firem při analýze jejich zákaznické péče objevuji. Když se péče o zákazníky správně uchopí, má pro firmu a její dlouhodobé fungování obrovský přínos.

Zajímalo nás, jaké ve skutečnosti platy jsou, a proto jsme prošli pracovní servery v ČR i v zahraničí a prohledali inzeráty na pozici CSR – Customer Service Representative. Tato pozice v překladu odpovídá běžnému pracovníkovi podpory, tak jak jej chápeme v ČR. Existuje také mnoho dalších pracovních pozic, které zpřesňují zaměření pracovníka, či jeho postavení v hierarchii firmy, ale tyto pozice jsme do statistiky nezahrnuli.

Pro každou zemi jsme nalezli minimálně 10 takových inzerátů, aby byl vzorek dostatečný. Nejsnažší to bylo pro USA, kde jich bylo přes 40. Protože se platy liší v jednotlivých státech USA, snažili jsme se vybírat tak, abychom jich pokryli co nejvíce. Inzeráty jsme vybírali také napříč různými obory, aby byl vzorek co nejširší.

Odměny pracovníků se napříč zeměmi velmi liší. Je to logické. Stejně, jako se liší i průměrná mzda a náklady na život v dané zemi. Následující tabulka a graf vám může poskytnout užitečné informace, pokud se rozhodujete, zda budete najímat pracovníka na péči o zákazníky lokálně v dané zemi, nebo se vám více vyplatí zaškolit si někoho v ČR.

Nejvíce si vydělá pracovník na podpoře ve Švýcarsku, nejméně potom v Srbsku a Ukrajině. Rozdíl v platech je téměř desetinásobný.

salaries

SupportBox tip: Pro lepší čitelnost si grafiku stáhněte v PDF nebo ve formátu XLS.

Pokud už dnes působíte ve více zemích a chcete poskytnout zákazníkům tu nejlepší péči v jejich jazyce, v rámci SupportBoxu nabízíme rozhraní například v češtině a angličtině, abyste mohli zapojit také zahraniční pracovníky. E-mailové zprávy, které chodí zákazníkům mohou obsahovat text v češtině, slovenštině, němčině, angličtině, maďarštině a rumuštině. Další jazyky není problém přidat.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vyzkoušejte SupportBox zdarma

Vyzkoušejte 2 týdny se SupportBoxem a neplaťte ani korunu.

Registrací souhlasíte s obchodními podmínkami

Potřebujete s něčím poradit? Obraťte se na Petru Petra Novotná, Expertka na pomoc zákazníkům
+420 778 443 348
po-pá: 8:00 - 16:00