22.5. Jediná konference v ČR o zákaznické péči

Získat vstupenky

Máte Shopify? A můžeme ho vidět? Nová integrace právě teď v SupportBoxu

Mário Roženský
10.03.2024
9 min. čtení

SupportBox průběžně analyzuje trh a neustále se rozšiřuje o přínosné funkce. Každé naše zlepšení a s ním spojená nová úroveň zákaznické péče podporuje růst e-shopu, který SupportBox využívá. Proto SupportBox aktuálně integruje už čtyřicítku užitečných řešení. Díky jejich propojení je zákaznická péče efektivnější a šetří stále víc času i peněz. Kvalitní integrace také stále víc napomáhá tomu, že svoje zákazníky znáte. A tak je čím dál tím méně těch nespokojených, kteří rychle odejdou jinam.

Jednou ze zajímavých a v Čechách stále poměrně nových krabicových řešení pro založení e-shopu je – po boku Shoptetu, Prestashopu a dalších – původem kanadské Shopify. Ve světovém srovnání je ovšem Shopify bezkonkurenční jedničkou. Používá ho 4,7 milionu e-shopů ve 175 zemích světa.

U nás se Shopify spíš teprve rozjíždí, ale o pomalém rozjezdu rozhodně nemůže být řeč. K dnešnímu dni na něm funguje asi 2700 českých obchodů, což představuje zhruba 5 % českých e-shopů (oproti asi 75 % e-shopů na Shoptetu). Ale patří mezi ně třeba Decathlon, Sephora, ETA, Budweiser Budvar, Samsonite, JENA nábytek nebo OKAY.cz – Elektro a Nábytek, které je vůbec nejúspěšnějším domácím e-shopem v kategorii od půl miliardy do miliardy. Shopify má co nabídnout i startupům a menším e-shopům. 

Shoptet, nebo Shopify?

Českým e-shopům stále vládne Shoptet, který využívá přes 38 000 firem. Je sice mladší než Shopify, ale v Česku, kde se narodil, taky doslova zakořenil. Shoptet proto už od září 2018 dlouho v SupportBoxu integrujeme. Bez toho by to ani nešlo – jeho pozice na trhu je drtivě majoritní. Integrujeme i další řešení, bez kterých si e-shopy v Čechách nelze vůbec představit – jako například Upgates, Woo Commerce, BSSHOP, WPJ a další.

Expanze Shopify v posledních letech je ale něco vzhledem k okolnostem až neuvěřitelného. Nezapomínejme, že procházíme obdobím, kdy online zisk není zrovna samozřejmostí s nohama na stole. Váhavě se loučíme s mírnou stagnací, kterou už střídá optimistické, i když zatím střídmé vykročení do lepší budoucnosti. O tom, jak zvládnout aktuální podmínky a co v roce 2024 v e-commerce rozhodně nepodcenit, jsme psali nedávno v našem článku

Zatímco Shoptet rostl nejvíc po covidu, konkrétně z roku 2021 na rok 2022, kdy jeho obrat vzrostl téměř o 50 %, Shopify láme rekordy teď. Shoptet i v nelehké době vykazuje slibný růst. Shopify, přestože je na českém trhu nováčkem, drží ovšem i v domácích podmínkách tempo se svým světovým vývojem a roste přibližně o 25 % za rok. Růst tržeb se odrazil také v ceně akcií Shopify, která stoupla o 124 %.

To nejdůležitější, co rozhoduje o tom, jestli si prodejce vybere konkrétní krabicové řešení, případně si nechá e-shop postavit od začátku na míru, zmíníme krátce dále. Bez zajímavosti ale určitě není i to, že svou oblibu si oba systémy získávají také financováním podnikatelských projektů. Obě platformy poskytují úvěry svým e-shopům. Jejich podmínky si předem odborně prověří, podobně jako banka. Zatímco Shopify svou službu Shopify Capital nabízí jen v USA, od Shoptetu mohou malí a střední podnikatelé získat 50 000–1 000 000 Kč přes službu Shoptet Boost i v České republice. Podmínkou je šestiměsíční historie e-shopu. Čerpání prostředků je příjemné, protože ho není nutné dokládat zpětně fakturami.

Co rozhoduje o volbě systému a čím se můžete inspirovat

Na založení e-shopu na Shopify stačí pár kliků. Chcete-li od něj trochu víc, máte hotovo za jeden večer (složitější řešení trvají týdny). Administraci e-shopu na Shopify zvládne každý bez pomoci a znalostí IT. Řešení je mnohonásobně přizpůsobitelné vlastním požadavkům, zákazníci mají na výběr ze 140 šablon a 8000 aplikací. Platforma nabízí otevřené API a UX, které většina uživatelů miluje pro možnost jednoduché a funkční prezentace a atraktivní grafiku. Design si navíc můžete opět upravit na míru, a to i v základním tarifu. Pro velké a multichannelové firmy má Shopify cílenou nabídku Shopify Plus, se kterou získáte vlastního account managera a technickou podporu jen pro sebe. V tomto tarifu vyřídí Shopify až 30 000 transakcí za minutu. 

Pokud máte ale opravdu malý e-shop, předplatíte si Basic tarif, a přesto si můžete vybrat z 12 plně responzivních šablon stoprocentně funkčních ve všech internetových prohlížečích. Shopify také promptně reaguje na legislativní změny, jako třeba na začátku roku 2023, kdy zavedl nástroj EU Price Validator a v dalších aplikacích změny zákonů pro e-shopy automaticky integroval. Hotové řešení si v Shopify můžete rozšířit vlastními aplikacemi i aplikacemi třetích stran. 

Jistou nevýhodou Shopify v Česku je jeho slabší napojení na kurýrní společnosti. Přímo vás propojí jen se Zásilkovnou a DPD. Pro integraci PPL, Balíkovny, Uloženky a podobně si musíte – na rozdíl od Shoptetu – nechat naprogramovat separátní řešení. Na rozdíl od Shoptetu si také musíte připlatit za propojení s účetními systémy. Obě platformy ovšem nabízejí nepřeberné množství doplňků.

Co z toho všeho vyplývá? Jak už jsme spolu s experty analyzovali v nedávném článku o tom, co bude úspěšný e-shop potřebovat v roce 2024, zákazníky vám získá rychlost reakce i rychlost dopravy, flexibilita, maximální přizpůsobení nabídky, se kterou pomůže i AI, a znalost zákazníka a s ní související segmentace. Všechno to jsou priority, při kterých je e-shopům nenahraditelně nápomocná kvalitní zákaznická péče.

Jedna z nejčastěji zmiňovaných výhod Shopify potvrzuje i všechno to, co pro vás v SupportBoxu vyvíjíme – pro téměř 5 milionů e-shopů na Shopify je zásadní zákaznická podpora 24/7. A to na všech kanálech – e-mailu, telefonu i live chatu. Expanze a drtivý úspěch Shopify ukazuje mimo jiné i to, že zákaznická podpora může být často tím, co rozhoduje. Kruh se uzavírá…

Lepší SupportBox (nejen) pro uživatele Shopify

Co znamená integrace Shopify v SupportBoxu? Pokud byste chtěli využívat náš systém zákaznické péče a líbí se vám výhody Shopify, můžete se pro něj teď bez starostí rozhodnout. 

Shopify plugin v SupportBoxu vám přímo do e-mailu, telefonu i live chatu dodá na jednom místě informace z administrace Shopify příslušné ke konkrétnímu zákazníkovi. Všechno, co může být pro komunikaci důležité, uvidíte hned po otevření zprávy. Zobrazí se vám kontaktní údaje – jméno a adresa zákazníka, objem uskutečněných nákupů i přehled posledních objednávek. 

Na základě toho můžete svou komunikaci lépe zacílit a reagovat rychle a přesně podle potřeb zákazníka. Váš zákazník se před vámi objeví jako proskenovaná osoba, o které víte, kolik u vás utrácí za objednávky a co u vás nakupuje. Dokážete tak nejen reagovat na zákazníkův dotaz, ale také víte, v jaké cenové nebo produktové kategorii je zboží, které mu můžete nabídnout.

Odbavte více zákazniků za stejný čas

Přemýšlíte nad AI, ale nevíte jak a kde? Právě pro vás jsme vytvořili webinář. Podívejte se na záznam – praktické příklady přímo na podpoře.

V zákazníkově tiketu se rozbalí poznámky z předcházejících komunikací. Vy můžete naopak další poznámky a štítky ke komunikaci přidat. Zapojit můžete i další chytré funkce, jako jsou šablony nebo automatizace. S jejich pomocí si můžete zpětně třeba ověřit, jestli zákazník nakonec uskutečnil vámi doporučený nákup. V SupportBoxu teď pomáhá integrovaná AI, takže se nemusíte obávat tonality nebo překladu z cizího jazyka. Shopify je díky svým funkcím volbou číslo 1 právě pro prodejce do zahraničí, takže právě nová AI funkce překladu v SupportBoxu vám může přijít vhod.

Co tedy s integrací Shopify v SupportBoxu získáte?

  • Přehled o nákupech a komunikaci zákazníka přímo u každé zprávy,
  • personalizaci, která umožní efektivnější práci se zákazníkem,
  • vyšší informovanost pro upselling a cross-selling,
  • možnost okamžité reakce,
  • možnost okamžitého prokliku přímo do Shopify,
  • lepší znalost vlastních zákazníků, která znamenají kvalitnější segmentaci,
  • kompletní integraci – funkční v e-mailech, live chatu i na telefonu,
  • desítky ušetřených minut denně.

Integrace SupportBoxu rostou s námi

Shopify je jedním ze 14 šikovných pluginů e-shopových řešení, která aktuálně SupportBox nabízí. Další jsou třeba Shoptet, Upgates, PrestaShop, Woo Commerce, E-shop rychle a další… Kromě e-shopových řešení SupportBox integruje marketingové nástroje jako SmartEmailing, ActiveCampaign nebo Afillbox, účetní systémy typu Fakturoid, iDoklad nebo Pohoda, CRM, sociální sítě, projektové nástroje a další vyhledávané doplňky, jako je třeba Retino. Celkem v současné době nabízí na 40 integrovaných řešení, která jsou dnes pro efektivní prodej de facto nepostradatelná.

Zajímá vás, jaké všechny systémy SupportBox integruje? ZDE najdete jejich kompletní přehled. O helpdeskových nástrojích v SupportBoxu se dozvíte více i v SupportBox Podcastu #06.

Návod na propojení vašeho SupportBoxu s Shopify si rozklikněte ZDE.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vyzkoušejte SupportBox zdarma

Vyzkoušejte 2 týdny se SupportBoxem a neplaťte ani korunu.

Registrací souhlasíte s obchodními podmínkami

Potřebujete s něčím poradit? Obraťte se na Petru Petra Novotná, Expertka na pomoc zákazníkům
+420 778 443 348
po-pá: 8:00 - 16:00